Vonzza a munkavállalókat az Audi


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Randstad munkáltatatói márkakutatásának dobogósai: Audi, Mercedes-Benz, Szerencsejáték Zrt.- derül ki a cég újságunkhoz eljuttatott közleményéből.

 


A Randstad Award, a világ legnagyobb munkáltatói márkakutatásának magyar eredményei szerint a legnagyobb foglalkoztatók között az Audi Hungaria és a Mercedes továbbra is a két legvonzóbb munkáltató. Bár a hazai nagyvállalatok az erős vezetés, pénzügyi stabilitás és képzési lehetőségek tekintetében jól szerepelnek a munkavállalók megítélése szerint, a dolgozók számára kiemelten fontos területeken, így a fizetés és a hosszú távú biztos állás terén erősíteniük kell.

Harmadik alkalommal adták át hazánkban a legvonzóbb munkáltatóknak járó Randstad Award díjat. Az előző két évhez hasonlóan ismét az autóipar adta a legvonzóbb vállalatokat, bár az élen változott a sorrend: idén az Audi Hungaria bizonyult a legnépszerűbbnek. A magyar munkavállalók több mint 63 százaléka szeretne az Audi Hungariánál dolgozni, míg a Mercedesnél 61 százalékuk helyezkedne el szívesen.

ADÓklub Online 2016 – Androidos okostelefonnal

 

ADÓ szaklap online

ADÓ-kódex szaklap online

Számviteli tanácsadó szaklap online

Áfa-kalauz szaklap online – ADÓ

kérdések és válaszok

Ado.hu Prémium cikkek

Rendelje meg most >>

Bár a jól ismert vállalatokhoz szívesen mennének a magyarok, mégis a legtöbb munkáltató számára egyre nagyobb kihívást jelent a tehetséges kollégák toborzása, illetve megtartása.„A Randstad Workmonitor 2015-ös év végi adataiból kiderül, hogy a munkavállalók 70 százaléka szerint a vállalatok komoly munkaerőhiánnyal fognak szembenézni 2016-ban, ráadásul ez a jelenség a versenyszféra minden területét érinti” – emelte ki Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója az április 6-án tartott díjátadó gálán. – „Ez még inkább felértékeli a tudatos munkáltatói márkaépítést: az erős munkáltatói márkával rendelkező cégek ugyanis 46 százalékkal kevesebbet költenek toborzás-kiválasztásra, valamint esetükben 28 százalékkal alacsonyabb a fluktuáció, mint más vállalatoknál” – tette hozzá Baja Sándor.

A Mercedes a férfiak körében legnépszerűbb

A világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése alapján az Audi Hungaria több szempont szerint is az élen végzett: a hosszú távú biztonság és a képzési lehetőségek tekintetében ítélték a legjobbnak a munkavállalók. A dolgozók ugyanakkor úgy gondolják, hogy a kecskeméti Mercedes autógyár biztosítja a legjobb karrierlehetőségeket, erős menedzsmenttel és stabil pénzügyi háttérrel bír. „A férfiaknak kiemelkedően fontos a karrierépítés, valamint a biztos pénzügyi háttér, ennek köszönhetően körükben a Mercedes a legvonzóbb munkáltató, míg a nők esetében az Audi Hungaria végzett az élen” – jegyezte meg Baja Sándor. A nők számára a férfiakhoz képest fontosabb a munka és magánélet közötti egyensúly fenntartása, a kellemes környezet, valamint a rugalmas lehetőségek megléte.

A Randstad Award harmadik helyezését, a Legvonzóbb tisztán magyar tulajdonú cég elismerést kiérdemlő Szerencsejáték Zrt. szerezte meg. Saját szektorában kiemelkedő eredményéért különdíjat kapott továbbá az OTP, a MOL, a Richter Gedeon, a LEGO, a DM és a Nestlé, míg a tavalyi évhez hasonlóan ismét a TESCO nyerte el a Legismertebb munkáltató címet.

A szolgáltató szektor a vonzóbb

Bár a munkáltatók között két autóipari cég végzett az élen, iparági szinten már a szolgáltató szektor megítélése a legjobb. A magyar munkavállalók közel fele szívesen dolgozna ezen a területen, megelőzve az autó-, illetve a gyógyszer- és vegyipart. „A munkavállalók megítélése szerint a szolgáltató szektorban lehet a legjobb fizetést elérni, emellett a kellemes környezet és érdekes munka tekintetében is ennek a területnek a legjobb a megítélése hazánkban” – emelte ki Baja Sándor. A férfiak és a nők körében egyaránt a szolgáltató szektor végzett az élen, a második helyre rangsorolt autóipar egyedül a fiatalabb, 18-24 éves korosztály körében bizonyult népszerűbbnek.

 

A Randstad Award felmérés arra is rámutatott, hogy még a legvonzóbb cégeknek is fejlődniük kell az employer branding területén, ugyanis a hazai vállalatok továbbra sem a munkavállalók számára legfontosabb jellemzőkben jeleskednek. A dolgozók szerint elsősorban erős vezetés, pénzügyi stabilitás és jó képzési lehetőségek jellemzik a vállalatokat, miközben ők jó fizetést és biztos állást keresnek. „A munkaerőhiány erősödése nagy felelősséget helyez a cégek vállára: ahhoz, hogy itthon tartsák a tehetségeket, meg kell adniuk, amit a munkavállalók várnak, vagyis fokozatosan magasabb bérekre van szükség” – emelte ki Baja Sándor.

 

A Randstad Award 2016 magyar díjazottai:

A Randstad Award nyertese, Magyarország legvonzóbb munkaadója: Audi Hungaria

Legerősebb menedzsmenttel rendelkező, valamint a férfiak körében legvonzóbb vállalat: Mercedes-Benz

A legvonzóbb tisztán magyar tulajdonú vállalat: Szerencsejáték Zrt.

 

A legvonzóbb munkáltatók Magyarországon 2016-ban a Randstad Award toplistája szerint:

(Zárójelben a 2015-ös helyezések)

1. Audi Hungaria (2.)

2. Mercedes-Benz (1.)

3. Szerencsejáték Zrt. (-)

4. LEGO (-)

5. IBM (3.)

6. Samsung Electronics (4.)

7. Bosch (5.)

8. IT Services (13.)

9. GE General Electric (7.)

10. Siemens (-)

 

Különdíjak:

Legvonzóbb munkaadó – Pénzintézet: OTP

Legvonzóbb munkaadó – Energetika és közműszolgáltatás: MOL

Legvonzóbb munkaadó – Gyógyszer- és vegyipar: Richter Gedeon

Legvonzóbb munkaadó – Ipar és termelés: LEGO

Legvonzóbb munkaadó – Kiskereskedelem: DM

Legvonzóbb munkaadó – FMCG: Nestlé

Legismertebb munkaadó: TESCO


Kapcsolódó cikkek

2024. július 1.

Szomszédainknál erősít a piacvezető magyar HR-szolgáltató: felveszi a Prohuman nevet a szerb leánycég

Prohuman néven folytatja tevékenységét Szerbiában a CityScope HR-szolgáltató, amely tavaly került az immár 7 országban működő magyar tulajdonú cégcsoport irányítása alá. Tovább erősödik a Prohuman Szlovéniában is, ahol a két évtizedes szakmai tapasztalattal bíró Slavica Jerebet nevezték ki az ügyvezető igazgatói posztra. A 20 éves, több mint ezer ügyfelet kiszolgáló és mintegy 25 ezer embernek munkát adó Prohuman Group nem titkolt célja, hogy a hazai piacvezető és meghatározó régiós szerep után egész Kelet-Közép-Európa első számú HR-szolgáltatójává váljon.

2024. június 28.

4,3 százalékos a munkanélküliség

Májusban a 15-74 éves foglalkoztatottak átlagos létszáma az előző év azonos időszakához képest 36 ezerrel, 4 millió 749 ezer főre nőtt. A munkanélküliek száma 212 ezer fő, a munkanélküliségi ráta 4,3 százalék volt – jelentette pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

2024. június 28.

A jogaikkal nem pusztán élő, hanem visszaélő munkavállalók helyzete

A munkajog egyik alapvető célja, hogy a munkáltatóhoz képest alapvetően sérülékenyebb helyzetben lévő munkavállalók számára megfelelő védelmet biztosítson. A munkajogi garanciák erdejében azonban könnyű letérni a kitaposott ösvényről, így időnként előfordul, hogy a munkavállaló jogait nem rendeltetésüknek megfelelően, azon túlterjeszkedve, visszaélésszerűen gyakorolja.