Egyre több nagyvállalati dolgozó vágyik az automatizációra


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A munkavállalók közel egyharmadának nincs elég ideje arra, hogy az érdemi munkára és az ügyfélélményre koncentráljon, mivel az adminisztráció és a belső megbeszélések lekötik őket – derül ki a Ricoh felméréséből.

A nagyvállalatok gazdasági teljesítménye Európa-szerte visszaeshet, mivel a munkavállalók nehezen tudnak időt szakítani arra, hogy az ügyfélélményre és a kulcsfontosságú feladatokra koncentráljanak.

Az új eszközök növelhették is a terhelést

A Ricoh Europe által kiadott kutatásban 952 európai irodai dolgozót kérdeztek meg olyan nagyvállalatoknál, melyek több, mint 1000 főt foglalkoztatnak. A felmérésből kiderült: minden ötödik válaszadó (22%) úgy véli, hogy a világjárvány idején cégük a rossz ügyfélélmény közvetlen következményeként bevételkiesést szenvedett el. Mindez a munkavállalók minden erőfeszítése ellenére is így van, akik közül sokan hosszabb munkaidőben dolgoznak, mint a világjárvány kezdetekor.

A válaszadók közel egyharmada (31%) szerint nincs elég idejük arra, hogy olyan munkára összpontosítsanak, amely a legnagyobb értéket hozná a vállalat számára. Tavaly április óta ráadásul 38%-kal nőtt azoknak a munkavállalóknak a száma is, akik úgy érzik, hogy munkaidőn kívül is online kell lenniük.

Több nagyvállalatnál platformokba fektettek, hogy megpróbálják enyhíteni a munkaterhelést, de ez nem mindig hozta meg a kívánt eredményt – ötből két munkavállaló (39%) szernt az új eszközök valójában növelték a munka mennyiségét.

Egy átlagos napot tekintve a nagyvállalati alkalmazottak a napjuk közel egyharmadát (32%) adminisztrációval és belső kommunikációval töltik. Ez kétszer annyi idő, mint amennyit olyan munkára tudnak fordítani, amely az ügyfelek javát szolgálja és a kiemelkedő ügyfélélményhez járul hozzá (16%). A válaszadók csaknem fele (48%) elismeri, hogy az adminisztrációval terhelt napok miatt csökkent a produktivitásuk.

A munkavállalók úgy érzik, hogy az automatizálás segíthetne nekik javítani az ügyfélélményt és javuló eredményeket elérni a vállalkozás számára. Az alkalmazottak fele (49%) azt állítja, hogy nagyobb értéket nyújthatna az ügyfeleknek, ha az adminisztratív feladatokban automatizáló eszközökkel támogatnák őket.

A munkavállalók 58%-a úgy véli továbbá, hogy vállalatuk növelhetné a termelékenységet és a nyereségességet, ha olyan új technológiákat vezetnének be, amelyek javítják az ügyfelekkel való kapcsolattartást.

Növekszik az igény az automatizálásra a munkaerő körében

David Mills, a Ricoh Europe CEO-ja szerint az erős piaci versenyhelyzetben az ügyfélélmény szó szerint sikerre vihet vagy akár tönkre is tehet egy vállalatot. A belső folyamatok kezelése és az adminisztráció fontos feladatok, de a vállalkozások nem téveszthetik szem elől, hogy miért is léteznek – azért, hogy terméket vagy szolgáltatást nyújtsanak a piacnak.

A munkáltatóknak erősíteniük kell csapataik felkészültségét az okosabb munkavégzésre, hogy azok a nagyobb értékű munka elvégzésére összpontosíthassanak. A technológia kritikus szerepet játszik abban, hogy a vállalatok ezt megtehessék.

Az elvégzett kutatás érdekessége, hogy a munkaerő körében úgy látszik, hogy növekszik az automatizálás iránti igény – ez szöges ellentétben áll a néhány évvel ezelőtti állapotokkal, amikor a mesterséges intelligenciát és az automatizálást félelemmel és szkepticizmussal fogadta mindenki. A helyzet azonban nem olyan egyszerű, hogy az első platformot vagy automatizálási megoldást megvásároljuk, amelyik az utunkba kerül. Minden beruházást a szervezet igényeihez kell igazítani, és ott kell támogatni a munkavállalókat, ahol a legnagyobb szükségük van rá – olvasható a a Ricoh közleményében.

(Adó Online)



Kapcsolódó cikkek

2022. december 5.

Továbbra is mélyponton a használtautó-import

Novemberben sem mozdult felfelé a forgalomba helyezett külföldi használt személyautók száma – állapította meg a Datahouse friss adatai alapján hétfői elemzésében a JóAutók.hu kereskedő portál. A Das WeltAuto kereskedői hálózat szerint továbbra sem kedvez a használtautó-importnak a 400 forint körüli euróárfolyam.

2022. december 5.

Stagnált a kiskereskedelmi üzletek forgalma

Októberben 0,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt az egy évvel korábbihoz képest – közölte hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

2022. december 5.

Influenszer marketing – a Gazdasági Versenyhivatal új tájékoztatót tett közzé

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2022. november 10-én közzétette az influenszer marketingről szóló megújított tájékoztatóját, amely a korábbiaknál jóval részletesebb iránymutatást ad a véleményvezéreknek a jogszerű működéshez. A GVH tapasztalatai szerint az érintettek egy része továbbra sincs feltétlenül tisztában a szabályokkal, ezért a versenyhatóság a tájékoztató megújítása és egységes szerkezetbe foglalása mellett döntött, hogy az naprakész képet adjon az iparági szereplőknek. Az új tájékoztató véleményezésében részt vevő Schönherr Hetényi Iroda versenyjogi szakértőivel, Turi Annával és Szabó Bálinttal tekintjük át a legfontosabb tudnivalókat.