A Fradi is megjárhatja a reklámadóval


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A kulturális rendezvények szponzorálása, a céges autók felriatai, sőt a sportklubok mezein látható hirdetések, logók is reklámadó-kötelesek – idézi az Index a NAV tájékoztatóját.


A reklámadóról szóló összeállításunkat itt olvashatja

Az augusztus 15-én életbe lépett reklámadó-törvény szerint az adót alapesetben a reklámot leközlő médiumnak kell megfizetnie attól függően, hogy mekkora a cég, illetve cégcsoport árbevétele. Az ugyanakkor nem egyértelmű, hogy pontosan mi számít reklámnak.

Az adóhatóság tájékoztatója szerint adóköteles tételnek minősülhet például a céges autókon elhelyezett önreklám, igaz csak akkor, ha a feliraton a cég logója mellett valamely termékének népszerűsítése is látható. Ilyenkor az adóalap a reklám felhelyezésének költsége lesz.

A tájékoztató szerint szintén adóköteles a sporteseményeken kihelyezett molinókon, vagy akár a klubok mezén lévő felirat is. Ha viszont a szponzorált klub, versenyző nem hozza nyilvánosságra támogatói nevét, illetve ezt csak szóban teszi meg, akkor nem valósul meg a reklám-közzététel, így nincs adóköteles tényállás sem – írja az Index.

Adómozaik 2015

1. nap – 2014.11.24.

10.00-11.00 – Art – Dr. Kovács Ferenc
11.00-12.00 – Tao – Dr. Németh Nóra
12.00-13.00 – ebédszünet
13.00-14.00 – Számvitel – Tóth Mihály
14.00-15.30 – ÁFA – Sike Olga

2. nap – 2014.11.25.

10:00-11:30 – Tb, ellátások – Farkasné Gondos Krisztina
11.30-11.45  – szünet
11:45-13.15  – Járulékok – Széll Zoltánné
13:15-14:15 – ebédszünet
14.15-15.45 – SZJA – Dr. Andrási Jánosné

Helyszín: Lurdy Konferencia és Rendezvényközpont


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.