Áfacsapdába kerülnek a menzák


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A hátrányos megkülönböztetés miatt sok menza rövid időn belül lehúzhatja a rolót a VG cikke szerint.


A munkahelyi étkezdék jövőre 9, egy évvel később pedig 22 százalékkal magasabb áfakulccsal dolgoznak majd, mint a klasszikus éttermek – hívja fel a figyelmet cikkében a Világgazdaság.

Hol a határ? – mindenekelőtt ezt szeretné tisztázni a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ), rámutatva arra a vékony mezsgyére, amely helyenként a klasszikus éttermet és a munkahelyi étkezdét elválasztja. Munkahelyi vendéglátóhelyként évek óta körülbelül 5,5 ezer étkezde szerepel a statisztikákban, ezek között számos olyan van, amelyik zárt irodaházban vagy ipartelepen, teljes mértékben az ott dolgozókból él, de olyan is, amelyik például ugyancsak irodaházban üzemel, de az utcáról is fogad vendégeket.

 

Az írásban megszólal a VIMOSZ főtitkára, Böröcz Lajos, aki szerint a vendéglátás adókedvezménnyel megsegített egészéhez képest nem lenne óriási költségvonzata, ha a munkahelyi vendéglátásból élők áfakulcsát is csökkentenék, azzal ugyanis éppen azokat a kisvállalkozókat juttathatnák végre némi lélegzetvételhez, akik évek óta kitartanak, és pár száz forintos, minimális profitot tartalmazó ebédmenükből tartják el, illetve fenn magukat. 


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.