Deutsch: a reklámadó politikai fegyver


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A reklámadó most politikai fegyverként is lett használva – mondta Deutsch Tamás a Népszabadság interjújában.


„Én a reklámadót teljesen normális adófajtának tartom. Ugyanúgy, mint az áfát, az szja-t vagy bármely ágazati adót a világon. Ja, hogy a reklámadó most politikai fegyverként is lett használva? Hát, van ilyen az életben” – mondta Deutsch Tamás az interjúban.

A politikus úgy fogalmazott: a reklámadó elfogadásában adópolitikai és médiaszakmai szempontokon kívül egyéb politikai törekvések is szerepet játszottak.

REKLÁMADÓ – Válaszok a még nyitott kérdésekre

Ízelítő a tematikából:

Ki terhel az új reklámadó? (adóalanyok köre)
Reklám közzététel és megrendelés, mint adóköteles tényállások
Az adóalap közzététel és megrendelés esetén, továbbá a saját célú reklámra vonatkozó szabályok
A kapcsolt vállalkozásokra vonatkozó speciális szabályok
Eljárási kötelezettségek, adó(előleg) megállapítása, bevallása és megfizetése
A 2014-es év hátralévő részében teljesítendő kötelezettségek 
Konzultáció

Előadó: Dr. Németh Nóra szakmai főtanácsadó, NAV

Időpont: 2014. szeptember 23.

További részletek és jelentkezés >>

Arra a kérdésre, hogy milyen konkrét politikai törekvés van a reklámadó mögött, Deutsch Tamás a saját gyermeknevelési tapasztalatait hozta föl példaként: „Öt gyermekem van, elég jól tudom, hogy milyen az, amikor a gyerekünknek azt mondjuk, hogy akkor most hagyd abba, légy szíves, a játékot, indulj fürödni. Mire úgy kezd el sírni, mintha égő csikkeket nyomnánk el a csuklóján. De bármennyire hangosan hisztizik is, mi szeretettel ösztökéljük arra, hogy végre elinduljon a fürdőszoba felé. De van úgy néha, hogy csak föl kell emelni az embernek a hangját, és azt kell mondani, hogy na jó, most ezt sürgősen abbahagyod…”

A politikus hozzáfűzte: „az RTL Klub egójának a mértékét csak egy végtelenhez közelítő természetes számmal lehet leírni. Szóbeszéd szerint az RTL Klub vezérigazgatója csak oldalazva tud bemenni még a legnagyobb csapóajtón is, mert akkora lett az arca, hogy csak így fér el”.

L. Simon László az új adó bevezetését korábban az arányos közteherviselés elvének érvényesítésével indokolta, valamint úgy vélte, javaslata illeszkedik az utóbbi évek adóztatási trendjeibe, amelyek szerint a munkát terhelő adók csökkennek, míg a forgalmi-fogyasztási adók emelkednek.

 


Kapcsolódó cikkek

2024. március 18.

Még mindig sokan nem rendelkeznek adójuk 1+1 százalékáról

Március 15. után elérhetőek lesznek az előkészített adóbevallások. Felajánljuk az adónk 1+1%-át, vagy veszni hagyjuk? Az 1+1%-on túl mennyit és hogyan adományozunk évközben? A nők vagy a férfiak adományoznak inkább?

2024. március 18.

NAV-Figyelő, 11. hét: Elérhetők a 2023-as bevallás-tervezetek

A NAV közzétett az előző évekhez hasonlóan egy gyakori kérdések kiadványt az SZJA-bevallásokról, melyekben a magánszemélyek segítséget kaphatnak arról, hogy miként kell kitölteni a bevallást, valamint, hogy egyes jövedelmek miként adóznak.

2024. március 18.

Niveus: Házon belüli flottakezelővel spórolhatnak adót a cégek

A személyautók beszerzéséhez kapcsolódó áfa visszaigénylése az általános szabályok szerint tilos, így sok vállalkozás esetében merül fel az a kérdés, hogy érdemesebb-e inkább operatív lízing vagy tartós bérlet keretében beszerezni a céges autókat. Ezzel megnyílik az áfa legalább részleges levonásának lehetősége, ami azonban értelemszerűen azzal jár, hogy a lízingbe, bérletbe adó vállalkozás működésének, profitjának költségét is ki kell fizetnie a vállalkozásnak. Nehezebb gazdasági helyzetben erre lehet megoldás, ha a cégcsoporton belül alakítanak ki egy erre szakosodott flottakezelő vállalkozást – hívta fel a figyelmet a Niveus Consulting Group.