Jön a startup-befektetői adókedvezmény


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A startup vállakozások beruházói, az úgynevezett angyalbefektetők számára a december 9-én hatályba lépő kormányrendelet teremti meg az adóalap-kedvezmény igénylésének keretfeltételeit – közölte a Miniszterelnöki Kabinetiroda.


Az érintett vállalkozások társasági adójának alapja a startupokban szerzett részesedésük bekerülési értékével csökkenthető. A kedvezmény igénybe vételéhez mind a startupnak, mind az angyalbefektetőnek kérnie kell nyilvántartásba vételét a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál. A hivatali eljárás elektronikusan intézhető és díjmentes.

 

A közlemény kiemeli, hogy a kormány Magyarország Digitális Startup Stratégiájának (DSS) keretében döntött az angyalbefektetők adókedvezményéről. Hozzátették, hogy a digitális fejlesztési irányait meghatározó stratégiák – a DSS mellett Magyarország Digitális Oktatási Stratégiája (DOS), Magyarország Digitális Gyermekvédelmi Stratégiája (DGYS), valamint Magyarország Digitális Exportfejlesztési Stratégiája (DES) – végrehajtása már elkezdődött, emellett jövőre 5 százalékra csökken az internet áfája.

A Digitális Jólét Program (DJP) segítségével mindenki előrébb léphet a digitális felkészültségben, Magyarország pedig Európa élvonalába kerülhet – áll a közleményben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.