Székhelyszolgáltatás bejelentése: közeleg a határidő


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Egy hetük maradt a bejelentésre azoknak a vállalkozásoknak és egyéni vállalkozóknak, amelyek már tavaly vagy azelőtt székhelyszolgáltatást vettek igénybe, és ez az idén sem változott: a székhelyszolgáltató adatairól szeptember 29-ig kell bejelentést tenniük a NAV-nak – közölte az adóhivatal.

 


A NAV közleménye emlékeztet: üzleti vállalkozás alapításának, működtetésének egyik alapfeltétele, hogy az adózónak legyen székhelye, ahol az iratait átveszi és őrzi. A cégnek ezen a helyen elérhetőnek kell lennie ügyfelei és a hatóságok számára. Vannak adózók, amelyek erre székhelyszolgáltatást vesznek igénybe. A székhelyszolgáltatás üzleti tevékenység, adószám birtokában végezhető.

[htmlbox felteteles_adomegallapitas]

 

Az említett határidő az olyan tavaly vagy korábban kötött szerződésekre vonatkozik, amelyekben a székhelyszolgáltató nem változott. A 2017. január 1-jétől bejelentett székhelyszolgáltatással kapcsolatban, ha megváltoztak az adatok, a bejelentést 15 napon belül kell megtenni – olvasható a NAV közleményében.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. március 18.

Még mindig sokan nem rendelkeznek adójuk 1+1 százalékáról

Március 15. után elérhetőek lesznek az előkészített adóbevallások. Felajánljuk az adónk 1+1%-át, vagy veszni hagyjuk? Az 1+1%-on túl mennyit és hogyan adományozunk évközben? A nők vagy a férfiak adományoznak inkább?

2024. március 18.

NAV-Figyelő, 11. hét: Elérhetők a 2023-as bevallás-tervezetek

A NAV közzétett az előző évekhez hasonlóan egy gyakori kérdések kiadványt az SZJA-bevallásokról, melyekben a magánszemélyek segítséget kaphatnak arról, hogy miként kell kitölteni a bevallást, valamint, hogy egyes jövedelmek miként adóznak.

2024. március 18.

Niveus: Házon belüli flottakezelővel spórolhatnak adót a cégek

A személyautók beszerzéséhez kapcsolódó áfa visszaigénylése az általános szabályok szerint tilos, így sok vállalkozás esetében merül fel az a kérdés, hogy érdemesebb-e inkább operatív lízing vagy tartós bérlet keretében beszerezni a céges autókat. Ezzel megnyílik az áfa legalább részleges levonásának lehetősége, ami azonban értelemszerűen azzal jár, hogy a lízingbe, bérletbe adó vállalkozás működésének, profitjának költségét is ki kell fizetnie a vállalkozásnak. Nehezebb gazdasági helyzetben erre lehet megoldás, ha a cégcsoporton belül alakítanak ki egy erre szakosodott flottakezelő vállalkozást – hívta fel a figyelmet a Niveus Consulting Group.