11,4 milliárd bevétel jönne az új adóból


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A turizmusfejlesztési hozzájárulás 11,4 milliárd forint bevételt hozna jövőre, a reklámadó a korábban tervezettnél 2,9 milliárddal kevesebbet, 14 milliárd forintot- derül ki a jövő évi
költségvetésről szóló törvényjavaslat részletes vitáját lezáró bizottsági módosító javaslatból.


A javaslat indoklása szerint a turizmusfejlesztési hozzájárulásból származó bevételek  „célszerű, hogy a forgalmi típusú bevételek között önállóan jelenjenek meg a turizmusból származó bevételek”, de „a kedvező fogyasztási adatok alapján az általános forgalmi adó bevételét nem indokolt csökkenteni”, tehát a 11,4 milliárd új forrásként jelenik meg a költségvetésben.

Az adót már korábban megszavazta az Országgyűlés, a hozzájárulást az étkezőhelyi vendéglátásban az étel- és a helyben készített, nem alkoholtartalmú italforgalom után kell megfizetni, ebben a körben csökken az áfa 2018-tól várhatóan 5 százalékra. A hozzájárulás alapja a szolgáltatás áfa nélküli ellenértéke, mértéke 4 százalék. Az összeget az önadózás szabályai szerint kell megállapítani és bevallani.

A reklámadó tervezett bevétele azért csökken, mert a tervezett 9 helyett 7,5 százalékos lesz a mértéke, e törvényt is megszavazta már a parlament.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 2.

Svédország – kis nép, nagy teljesítmény

A svédek büszkék hazájukra és erre minden okuk megvan. Az ország versenyképes, a gazdaság nemcsak a hagyományos ágazatokban, hanem a high-tech szektorban is nagyon jó teljesítményt nyújt, a jóléti társadalom stabilitást, biztonságérzetet ad minden polgárnak. Svédország közismerten magas adózású országnak számít, a magas színvonalú jóléti szolgáltatások és biztonsági háló alapja a magas adójövedelem.