A kétszázezer forint feletti nyereményekről igazolás kell adni


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A 32/2007. (XII. 21.) PM rendelet módosította az egyes szerencsejátékok engedélyezésével, lebonyolításával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatok végrehajtásáról szóló 32/2005. (X. 21.) PM rendelet szabályait. Eszerint a játéktermekben nyereményigazolást kell kitölteni a kétszázezer forint feletti nyereményekről.

Újraszabályozta a rendelet, hogy melyek azok a tevékenység vagy mulasztások, amelyek miatt adóhatósági bírság kiszabására kerülhet sor a szervezővel, a szerencsejáték törvény hatálya alá tartozó szervezettel, a szervezet vezetőjével vagy a vezető tisztségviselőjével szemben. Változásokat tartalmaz a jogszabály a bingójáték és a lóversenyfogadás kapcsán is.

Különösen fontos, hogy a játéktermekben nyereményigazolást kell kitölteni a kétszázezer forint feletti nyereményekről. A bizonylat nyomdai úton előre sorszámozott, 50 lapos, hárompéldányos tömb. Felhasználása emelkedő számsorrendben történik. A kihagyott, fel nem használt lapokat áthúzással érvényteleníteni kell. Megőrzésükre, kezelésükre a szigorú számadású nyomtatványokra vonatkozó előírásokat kell alkalmazni.

A kitöltött igazolás első példányát a játékosnak kell átadni, a másodikat (mely a játékos azonosítására szolgáló személyes adatokat nem tartalmazza) a kiállítást követő nyolc napon belül az APEH Központi Hivatalának meg kell küldeni, vagy az APEH Központi Hivatala által működtetett Szerencsejáték felügyeleti Központi Ügyfélszolgálati Irodán, illetve az APEH Központi Hivatalának kihelyezett szerencsejáték felügyeleti feladatot ellátó szervezeti egységénél le kell adni. A harmadik példány minden esetben a tömbben marad.

Az igazolás átvételét a játékos aláírásával kell elismertetni. A játékteremben egyidejűleg egy bizonylattömb használható. A használatban lévő bizonylattömb utolsó lapjának felhasználása után nyitható új tömb. Új sorszámú bizonylat megnyitása, kitöltése minden esetben kötelező a nyeremény átvételével egyidejűleg, amennyiben a nyeremény egy pénznyerő automatán meghaladja a 200 ezer forintot, és ezt a játékos a nyeremény kifizetésekor kéri. Nyereményigazolást kizárólag a nyeremény kifizetésekor lehet kiadni, ezt követően nyereményigazolás nem állítható ki. Hibás adat bejegyzése esetén az igazolást áthúzással érvényteleníteni kell, és új igazolást kell kiállítani. A rontott igazolást a hibátlan igazolással egyidejűleg meg kell küldeni az állami adóhatóságnak.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.