A második legkedveltebb finanszírozási forma a tagi kölcsön


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Továbbra is a bankhitel számít a legfőbb vállalati finanszírozási formának, ám 2009-ben a megelőző évhez képest 70 százalékról 64 százalékra csökkent a belföldi pénzintézettől felvett banki hitelek aránya a finanszírozásban – derül ki a GfK Hungária piackutató legfrissebb felméréséből.

A GfK által az MTI-hez kedden eljuttatott közlemény szerint a felmérése rámutat: 2007-hez képest 14 százalékponttal csökkent a bankhitelt igénybe venni tervezők aránya.

A második legkedveltebb finanszírozási forma a tagi kölcsön: ennek arány tavaly nem változott, 2008-hoz hasonlóan 27 százalék volt. Ezt a finanszírozási formát leginkább kisebb cégek veszik igénybe. Az állami vagy európai uniós támogatású hitelek aránya tavaly 24 százalékos volt, 4 százalékponttal alacsonyabb mint 2008-ban.

A felmérés a legalább 20 millió forint éves nettó árbevételű cégek pénzügyi szokásait, stratégiáit vizsgálva megállapítja azt is, hogy a 2007 utolsó negyedévében mért 7,5 százalékról 2008-ra 13,5 százalékra, 2009 végére pedig 17,1 százalékra emelkedett azon vállalatvezetők aránya, akik úgy vélik, cégük hitelkérelmét elutasítanák egy esetleges banki hitelbírálat során.

2007 óta folyamatosan csökken azoknak a cégeknek az aránya, akik bíznak abban, hogy hitelkérelmüket a hazai bankok pozitívan bírálnák el – derül ki a felmérésből.

A cégek pénzügyi döntéshozóinak megkérdezésével készült vizsgálat azt is megmutatta, hogy azok a cégek, amelyek egyébként bíznak a sikeres hitelkérelemben, szintén pesszimistábbak az elérhető hitelösszeg mértékét illetően. A 2008-as 50 százalékról 47 százalékra esett azoknak az aránya, akik legalább az éves nettó árbevételük 25 százalékát elérő hitelösszeg elnyerését is elképzelhetőnek tartják.

Forrás: Menedzsmentfórum


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

Niveus: nem nagy siker eddig az eÁFA

Az eÁFA rendszert 2024 elején vezették be, de az elmúlt hónapok tapasztalati alapján eddig nem igazán használták a vállalkozások. A Niveus Consulting Group ügyfélkörében végzett nem reprezentatív felmérés alapján az derült ki, hogy az eÁFA rendszer sok esetben hibákkal küszködik és sok javítás vár még rá annak érdekében, hogy elterjedjen – olvasható a cég közleményében.