Távirányítóval manipulálták a tachográfot
A NAV pénzügyőrei néhány óra alatt két olyan teherautót is ellenőriztek, amelyekben a sofőrök távirányítóval manipulálták a menetíró készülékek adatait.
Kapcsolódó termékek: Adózási kiadványok, Adó Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Első körben izomból akarta megakadályozni Rogán Antal, hogy az országban szlovák rendszámmal fussanak autók. Legalábbis erre lehetett következtetni azokból a nyilatkozatokból, amelyek úgy szigorítottak volna, hogy magyarországi lakóhellyel rendelkezők csak magyar rendszámmal közlekedhetnek. A célok nem változtak, a módszer azonban igen.
Kedden a parlamentnek benyújtott javaslat inkább jobb belátásra akarná bírni az autósokat. Ennek egyik elemeként a nagy teljesítményű autók regisztrációs adóját csökkentenék, másik elemként pedig a külföldi rendszámukat magyarra cserélők jelentős adókedvezményt kapnának.
Az adócsökkentés nem lesz általános, sőt szinte minden kategóriában tapasztalható lesz emelés − azzal együtt, hogy a mostani négyféle környezetvédelmi osztályba sorolás helyett ötféle lesz. A tervezet szerint megszűnne a mostani legnagyobb kategória − vagyis 2500 köbcentis hengerűrtartalom felett egyféle adót kell fizetni.
Most a legnagyobb teljesítményű autókra vonatkozó adó 3000 köbcenti felett van meghatározva, itt 3,2 millió forint és 9,6 millió forint közötti az adómérték. Csökkentés − egy-két kerekítést ide nem számítva − csak ebben a kategóriában lesz: az adómérték kétmillió és nyolcmillió forint között mozog majd. A többi kategóriánál azonban ezt a mérséklést kompenzálná a javaslat, egy 2000−2500 köbcentis autónál például a legrosszabb környezetvédelmi besorolású autó után a mostani 4,7 millió forint helyett hatmilliót kell majd fizetni. A legalacsonyabb teher − 1100 köbcenti alatt, legkorszerűbb motorral − 250 ezer forint, ez nem változik. Jelentős emelés lesz viszont a legrosszabb besorolású járműveknél, ennek mértéke 250 ezer és 1,3 millió forint között változik. Ennek az indoklás szerint az az oka, hogy az avultatási kulcs kedvezőbbé válik, ezt kompenzálja az emelés.
A már külföldi rendszámmal futó autók tulajdonosait azzal csábítaná a magyar rendszám felcsavarozására a javaslat, hogy ha áttérnek, az adó felét kell csak megfizetniük. Ez akkor lehetséges, ha az autó a törvény kihirdetését megelőzően lett forgalomba helyezve, s az új, magyar rendszám még az idén felkerül a régi helyére.
Forrás: Napi Gazdaság
A NAV pénzügyőrei néhány óra alatt két olyan teherautót is ellenőriztek, amelyekben a sofőrök távirányítóval manipulálták a menetíró készülékek adatait.
Amikor egy olyan ország áfa-rendszeréről szólunk, amelynek egyik legfontosabb bevételi forrása az idegenforgalom, akkor mindenféleképpen ki kell térni a külföldieknek járó adó-visszatérítés működésére.
Az utóbbi időben jelentősen megváltoztak az ingatlanokkal kapcsolatos áfaszabályok, melyek ismerete nemcsak az építőipari cégeknek, illetve az ingatlant értékesítőknek, hanem az ilyen számlát befogadóknak is kulcsfontosságú. Az Áfa kalauz legfrissebb számában áttekinti az ingatlanokkal kapcsolatos áfa szabályokat.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!