Aktualitások a jövedéki adózásban


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az Adó szaklap írása a jövedéki szabályozás területén az elmúlt időszakban felmerült aktuális kérdésekkel, ügyekkel foglalkozik.

1. Energiaterméknek minősülő alkoholtermékek

A jövedéki adóról szóló 2016. évi LXVIII. törvény (a továbbiakban: Jöt.) 3. § (1) bekezdés 29. pontja alapján jövedéki termék az energiatermék, a sör, a csendes és habzóbor, az egyéb csendes és habzó erjesztett ital, a köztes alkoholtermék, az alkoholtermék és a dohánygyártmány.

Elsőre azt gondolnánk, hogy az egyes jövedéki termékkategóriák között nem igazán lehet átfedés, mert azok általában egzakt módon, többnyire Kombinált Nómenklatúra Kódokkal (a továbbiakban: KN-kód) definiált termékeket foglalnak magukban (a különböző alkoholok és az energiatermékek esetében) vagy az előbbiektől alapjaiban eltérő karakterisztikájú termékek (dohánygyártmányok). Mégis előfordul, hogy egy termék egyszerre minősül alkoholterméknek és energiaterméknek, és mivel e két termékkategóriára vonatkozó bizonyos jövedéki szabályok egyes esetekben eltérhetnek, felmerül a kérdés, hogy ilyen esetben melyik termékkörre vonatkozó előírásokat kell alkalmazni, és így különösen milyen adómértékkel kell a termék után adózni.

Itt tudhat meg többet a cikkről.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.