Átrendezte a húspiacot az áfacsökkentés


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A sertésáfa-csökkentés olcsóbbá tette a baromfihúst is – írja a Magyar Idők.


A sertéshúshoz hasonlóan a baromfi ára is csökkent a boltokban az év elején, itt azonban nem az alacsonyabb forgalmi adó, hanem a csökkenő kereslet áll az áresés hátterében – tudta meg a Magyar Idők. A baromfitartók szerint a lépéssel 15-ről 10 százalékra sikerült mérsékelni a fogyasztás visszaesését.

Az Agrárgazdasági Kutatóintézet jelentése szerint az egész csirke feldolgozói ára hat százalékkal, a csirkecombé 11 százalékkal, a csirkemellé 2 százalékkal volt alacsonyabb januárban, mint ergy évvel korábban.

Bárány László, a Baromfi Terméktanácson belül működő Magyar Broilerszövetség elnöke az áresést a sertésáfa-csökkentés hatásával magyaráhta a lapnak. Az alacsony áfakulcs nyomán a sertéshús versenyelőnyét csak az árak csökkentésével tudták kompenzálni a baromfitartók; az árcsökkentés nyomán a fogyasztás 15 százalékos éves visszaesése 10 százalékosra mérséklődött. Az árkülönbözetet a termelők és a feldolgozók gazdálkodták ki – egyelőre.

További részleteket itt talál.

Három Navigátor adózási, számviteli témában,

15% kedvezménnyel

A csomag tartalmazza az Art. Navigátort, az Áfa Navigátort, és a Számviteli Navigátort, amelyek a csomagkedvezménytől függetlenül külön is rendelhetőek!

Megrendelés >>


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.