Automaták: közeleg a NAV-bekötés ideje


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az étel- és italautomata beazonosítását lehetővé tevő automata felügyeleti egységet (AFE) 2018. június 30-áig kell beszerelni és összekötni az adóhivatal informatikai rendszerével, ezt követően már csak az ilyen automaták üzemeltethetők – hívta fel a figyelmet a Magyar Posta pénteken.


Az étel- és italautomaták piacán bevezetett új rendszer az online pénztárgépek és az elektronikus közúti árufuvarozási ellenőrzési rendszerhez hasonlóan az adóbevételek növelését, a gazdaság fehérítését szolgálja.

A közleményben az étel- és italautomaták felügyeleti szolgáltatójának kijelölt Magyar Posta hangsúlyozza, hogy a beszerelést követően az egységet „megszemélyesítik”, azaz összekötik a Nemzeti Adó- és Vámhivatal informatikai rendszerével.

Magyar Posta közölte, hogy június 15-ig mintegy 23 ezer automata felügyeleti egységet adtak ki beszerelésre, az üzemeltetőkkel mintegy 27 ezer automata felszereléséről kötöttek szerződést, a beépítést közösen végzik előre ütemezett terv szerint.

[htmlbox afa_kotelezettseg]

 

A közlemény szerint az automaták felügyeleti rendszere az üzemeltetők számára számos előnnyel jár, így például naprakész információt kapnak minden egyes automata forgalmáról, ellenőrizhető, hogy az egyes termékek milyen ütemben fogynak és mikor szükséges a készülék feltöltése. A rendszer használatával a kisebb üzemeltetők és az újonnan piacra lépők esélyegyenlősége javul, hiszen támogatott beruházás keretében jutnak telemetriai adatokhoz.

Az automataberendezések üzemeltetői gépenként 120 000 forintos támogatást igényelhettek az AFE telepítés eszköz- és szerelési költségeire. Ahhoz, hogy az üzemeltetők az igényelt támogatást meg is kaphassák – a támogatásra való jogosultság mellett – szükséges, hogy az érintett automatába 2018. június 30-áig beszereljék a felügyeleti egységet, és azt összekössék a NAV informatikai rendszerével – írja közleményében a Magyar Posta.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.