Az adójegy igénylés, VTSZ számok az energiaadónál


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A 31/2008. (XII. 19.) PM rendelet január, illetve február elsejei hatályba lépéssel módosította az adójegy igénylésére, visszavételére, alkalmazására vonatkozó részletes szabályokról szóló 14/1998. (IV. 30.) PM rendelet szabályait. Változtak az energiaadóval kapcsolatos vámtarifaszámok, áruosztályozások és besorolások is.

Az új, januártól alkalmazandó előírások értelmében az importőr adójegy-felhasználó, valamint a nem bejegyzett kereskedő számára fizetési halasztás mellett a megrendelt adójegy abban az esetben adható ki, ha a kiadást megelőzően a Jöt. 98. § (6) bekezdésében előírt nagyságú biztosíték rendelkezésre állását az importőr adójegy-felhasználó, valamint a nem bejegyzett kereskedő igazolja. Biztosítékként készpénz vagy a Jöt. 7. § 43. pontja szerinti pénzügyi biztosíték (belföldi székhelyű hitelintézet által nyújtott bankgarancia, a külföldi székhelyű hitelintézet által nyújtott, belföldi székhelyű hitelintézet által felülgarantált bankgarancia, az Agrár-Vállalkozási Hitelgarancia Alapítvány által adott garancia és a biztosítási szerződés alapján kiállított kötelezvény) fogadható el.

Az adójegyeket február elsejétől az adójegy-felhasználó személyesen, írásban meghatalmazott képviselője vagy – jogi személyiségű és jogi személyiség nélküli szervezet esetén – törvényes képviselője útján veheti át. Az adójegy-felhasználó a bélyegzőlenyomatát az első adójegy megrendelés alkalmával köteles a Hivatalnak megküldeni, és a továbbiak során gondoskodni az esetleges változások haladéktalan bejelentéséről.

A 32/2008. (XII. 19.) PM rendelet az energiaadóról szóló 2003. évi LXXXVIII. törvényben megjelölt vámtarifaszámok alkalmazásáról szóló 45/2003. (XII. 29.) PM rendelet módosításáról szól. A januártól hatályos módosítás tulajdonképpen csak az eredeti jogszabály 1-2. számú mellékletét érinti. Eszerint változnak a vámtarifaszámok és termékmegnevezések, valamint az áruosztályozási, árubesorolási előírások is.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.