Az Online Számla rendszer segítségével találtak eltérést egy nagykereskedő adózási gyakorlatában


Az Online Számla rendszer adatainak kockázatelemzésekor a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) eltérést talált egy nagykereskedőnél, amelynek adózási gyakorlata nem volt összhangban a tevékenységével – közölte a hivatal pénteken.

A közlemény szerint a Budapesti Nagybani Piacon működő, zöldség-, gyümölcs-nagykereskedőt vizsgáltak a NAV revizorai, mert a cég havi áfabevallásaiban feltűnően magas, több 10 millió forint összegű levonható adót számolt el, ami ellentmondott a reális üzletmenetnek.

Az adóhivatal esélyt adott az önkéntes javításra, jogkövetési vizsgálatban szembesítették a cégvezetőt a feltárt anomáliákkal. Kiemelték, a jogkövetési vizsgálat igazolta a gyanút és a kereskedő el is ismerte, hogy a kiállított számlákkal ellentétben nem érkeztek az áruk Magyarországra, így az ügyletek a számlákon megjelölt időpontokban valójában nem teljesültek.

A társaság az önellenőrzéseiben 152 millió forint elmaradt adót és mintegy 10 millió forint önellenőrzési pótlékot állapított meg. Mindennek a felét már meg is fizette, a fennmaradó összegre pedig részletfizetést kért – olvasható a NAV közleményében.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.