Brutálisan nő a cafeteria közterhe


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A béren kívüli juttatásként adható juttatások köre változatlan marad, megnő viszont a juttatások után a kifizető általa fizetendő közteher – olvasható az adótörvény-javaslat indoklásában.


A javaslat szerint jövőre megszűnik a béren kívüli juttatások és az egyes meghatározott juttatások közötti megkülönböztetés. Eddig a béren kívüli juttatásoknál – ilyen például az Erzsébet-utalvány vagy a SZÉP-kártya – a 16 százalékos szja mellett 14 százalékos ehot kellett fizetni – jövőre már 27 százalékos ehot kell fizetni ezek után is.

Az szja törvény 70. (1 a) bekezdése szerinti juttatás után, illetve a 71 . § szerinti juttatások esetében a jövedelemnek az adott juttatásra vonatkozó értékhatárt meghaladó része után, illetve a 71 . § szerint biztosított juttatások esetében a jövedelemnek az adott juttatásra vonatkozó értékhatárát meg nem haladó, de e jövedelmek együttes értékének az évi 450 ezer forintot meghaladó része után a juttatás értékének 1,53-szorosa után kell fizetni a közterheket az eddigi 1,19 szorzó helyett.

Az általános indoklás úgy fogalmaz: „a béren kívüli juttatások után 51,17% közterhet kell fizetni, a munkáltató által szabályozott módon béren kívüli juttatásnak nem minősülő juttatások esetében pedig 65,79% lesz a közteher. Ugyancsak ezt a köztehermértéket indokolt alkalmazni a béren kívüli juttatás értékhatára és a 450 ezer forintos éves keretösszeg túllépése esetén is az említett értékhatárok betartatása érdekében.”

 


Kapcsolódó cikkek

2024. június 26.

Jön a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás

Egyszerűsítheti a jogviszonyok mindennapi ügyintézését az adóhatóság vezetésével működő konzorcium uniós támogatással létrejövő fejlesztése, a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás (KJNY) – közölte a NAV.

2024. június 26.

Ismételt adóellenőrzés

Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény (a továbbiakban: Air.) lehetővé teszi az adózó számára, hogy ő maga kérje az ellenőrzés megismétlését, ha álláspontja szerint az általa feltárt új tények, körülmények a korábbi ellenőrzés eredményét megváltoztatnák.