Büntetett és figyelmeztetett a PSZÁF


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A fogyasztói panaszok megválaszolásának hiánya miatt bírságolt és figyelmeztetett a felügyelet.

Genertel Biztosító Zrt.-t kétszázezer forint fogyasztóvédelmi bírsággal sújtotta a PSZÁF, miután a cég egyik ügyfelének kgfb bónuszbesorolással kapcsolatos írásos panaszára nem adott a jogszabályban előírt írásos választ.

Hasonló okokból korábban ugyanekkora összegre bírságolt két biztosítót a PSZÁF.

Az FHB Bankot bírság kiszabása nélkül figyelmeztette a felügyelet az írásbeli panaszok megválaszolására vonatkozó törvényes határidő betartására. A bankra egy ügyfele tett panaszt azután, hogy miután rendelkezett a pénzügyi szervezetnél lévő bankszámlája megszüntetéséről, a bank a megszüntetés időszakáról szóló számlákat küldött, az ezt kifogásoló e-mailre pedig nem válaszolt.

A PSZÁF ezeket a határozatokat még tavaly novemberben hozta, de csak két hónapra rá, január 26-án tette közzé honlapján.

Forrás: Napi Gazdaság


Kapcsolódó cikkek

2024. június 26.

Jön a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás

Egyszerűsítheti a jogviszonyok mindennapi ügyintézését az adóhatóság vezetésével működő konzorcium uniós támogatással létrejövő fejlesztése, a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás (KJNY) – közölte a NAV.

2024. június 26.

Ismételt adóellenőrzés

Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény (a továbbiakban: Air.) lehetővé teszi az adózó számára, hogy ő maga kérje az ellenőrzés megismétlését, ha álláspontja szerint az általa feltárt új tények, körülmények a korábbi ellenőrzés eredményét megváltoztatnák.