Cafeteria juttatás? Megéri! Akár lakáshitelre is! (X)


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A hazai munkavállalók sokkal elégedettebbek azokkal a cégekkel, akik adnak Cafeteria juttatásokat. Számos vezető azonban nem nyújtja ezt a lehetőséget. Tartanak ugyanis a bonyolult adminisztrációtól és a folyósítással kapcsolatos esetleges költségektől, teendőktől. Pedig nem kellene. A legtöbb szolgáltató modern felületekkel és támogató szolgáltatásokkal segíti a vállalatok mindennapjait.


Az OTP Bank reprezentatív – 1000 fős mintán kérdezett – kutatása szerint azok a munkavállalók, akik kapnak valamilyen Cafeteria juttatást, 25 százalékkal elégedettebbek munkáltatójukkal, mint azok, akik nem. Mégis számos cégvezető, elsősorban a jelentős adminisztrációs terhek miatt, inkább nem nyújt dolgozóinak béren kívüli juttatásokat. Pedig ezek a terhek – kis anyagi ráfordításért – könnyedén átadhatóak külső szolgáltatóknak. A Cafeteria juttatások bevezetése pedig még több lojális dolgozót eredményezhet, arról nem is beszélve, hogy a kedvező adózás miatt, kisebb anyagi ráfordítással többet adhatnak.

Lakáshitel, segíthet a cég is

Ma Magyarországon 710 ezer embernek van lakáshitele, a többség olyan helyen dolgozik, ahol a munkáltató ad béren kívüli juttatást. Ha van rá lehetőség, miért ne csökkentse törelsztőrészletüket a cég is. A 2014-től elérhető lakáshitel-cafeteriával mind a munkáltató mind pedig a munkavállaló jól járhat. A dolgozók azért szeretik, mert egy olyan juttatási forma, amit közvetlenül a lakáshitelük törlesztésére fordíthatnak, a vállalatok pedig azért, mert akár Cafeteria rendszeren kívül is adhatják, ráadásul adómentesen. Így 100 forintból 100-at utalhatnak munkavállalóik részére. A lakáshitel-cafeteria segítségével hatékonyan, kis ráfordításból több pénz adható a dolgozónak. A juttatás felső határa 5 év alatt 5 millió forint, szemben a többi Cafeteria juttatás esetében megszokott 200 000 forintos éves kerettel. 

1. Ábra: Munkavállalók megtakarítása a lakáshitel-cafeteriával[1]

  Lakáshitel- cafeteria Más, kedvező adózás mellett adható juttatás
Munkáltató által kifizetett juttatás/év (bruttó) 300 000 Ft 300 000 Ft
Adóteher 0% 35,70%
Munkavállaló által kézhez kapott összeg/év (Bruttó cafeteria rendszer esetén 300 000 Ft 221 000 Ft

Miért éri meg a munkáltatónak?

Adómentességnek köszönhetően ugyanakkora összegből többet adhat munkavállalóinak, ráadásul egy olyan juttatás formájában, ami jelentős könnyítést jelent a dolgozói számára.

Nem számít klasszikus Cafeteria juttatásnak. A munkáltató anélkül is adhatja dolgozóinak, hogy végig kellene járnia a béren kívüli juttatások bevezetésével járó összetett folyamatot.

Könnyebb adminisztráció = OTP ADLAK

A lakáshitel-cafeteria bevezetésével együtt járt bizonyos mértékű adminisztráció és kockázat is, amennyiben a munkáltató nem elég körültekintő. Ezt a problémát felismerve indította el a juttatáshoz kapcsolódó szolgáltatását az OTP Bank.  Az OTP ADLAK a hiteltámogatás bevezetésének és folyósításának teljes folyamatát lefedi, és külön díj ellenében valamennyi adminisztrációs feladatot és felelősséget átveszi a munkáltatótól” – mondta el a bank új szolgáltatásáról Kormos Zoltán az OTP Bank Lakáshitelek Főosztályának igazgatója.

A szolgáltatás iránti érdeklődés még az előzetes várakozásokat is meghaladta. A rendszer első teljes évében már több mint 7 000 kritériumvizsgálatot rendeltek meg az OTP Banktól, és több mint 2 milliárd forintot utaltak az OTP ADLAK-on keresztül a munkavállalóknak.

Ez azt jelenti, hogy a lakáshitel-cafeteriát igénylő dolgozók összesen mintegy 500-600 millió forinttal több juttatást kaphattak kézhez, mintha ugyanezt az összeget más, nem adómentes béren kívüli juttatási formában kérték volna.

További információ: www.otpbank.hu/vnt

 

[1] 2015-ös jogszabályok szerint

Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.