Csomagküldők panaszkezelése


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

63/2008. (III. 28.) Korm. rendelet 2008. március 31-ével módosította az üzletek működésének rendjéről, valamint az egyes üzlet nélkül folytatható kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 133/2007. (VI. 13.) Korm. rendelet szabályait.Több új előírást határoztak meg a csomagküldők kereskedőket illetően.

Az új, pontosított előírások értelmében – az automatából történő értékesítés, a közterületi értékesítés, a külön jogszabályban meghatározott egyetemes postai szolgáltató által végzett kereskedelmi tevékenység, valamint a csomagküldő kereskedelem kivételével – nem kell a rendelet szabályait alkalmazni azon kereskedelmi tevékenységekre, amelyek végzéséhez a kereskedelmi törvény szerint nem szükséges üzletet nyitni. A kivételként említett esetekben azonban a jogszabály egyes előírásait figyelembe kell venni. Elvi éllel rögzítette a kormány azt is, hogy a kereskedő – fő szabályként – csak jogerős határozattal, működési engedély birtokában és az abban foglaltak szerint kezdheti meg, illetve folytathatja tevékenységét.

Több új szabályt határoztak meg a csomagküldők kereskedőket illetően is. A csomagküldők a március 31-étől mentesülnek az üzletnyitási, üzlet fenntartási kötelezettség alól. Módosulnak továbbá a panaszügyintézés szabályai is. A csomagküldő kereskedő köteles a termék ismertetőjében, illetve a termékről szóló tájékoztatóban feltüntetni a cégnevét (nevét), a székhelyét, a cégjegyzékszámát/vállalkozói igazolványának számát, az adószámát, ha üzlettel rendelkezik, az üzlet címét, ha elektronikus elérhetőséggel rendelkezik, az elektronikus levelezési címét, a telefonszámát, valamint az adatvédelmi nyilvántartási számát. Fontos tudnivaló, hogy a fenti elérhetőségekre beérkező vásárlói panaszt kötelező megvizsgálni, és az intézkedéséről, valamint annak indokairól a vásárlót a panasz kézhezvételétől, illetve beérkezésétől számított harminc napon belül postai úton vagy elektronikus levélben tájékoztatni. A válaszlevélben tájékoztatni kell a vásárlót arról, hogy amennyiben nem ért egyet a leírtakkal, úgy panaszával – annak jellege szerint – a jegyzőhöz és a fogyasztóvédelmi hatósághoz, a területi gazdasági kamarák mellett működő békéltető testülethez, illetve élelmiszer-előállító és -feldolgozó tevékenységet végző kereskedelmi egységek esetében az MgSzH-hoz fordulhat. Az írásbeli vásárlói panaszra adott válasz másodpéldányát a kereskedő köteles az ellenőrzés során az ellenőrző hatóságoknak bemutatni.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 15.

Akkor is tud róla a NAV, ha külföldről származik a bevétel

Sokan azt hiszik, hogy a tőkepiaci ügyletekből és kriptovalutákból származó jövedelem, különösen, ha külföldről származik, könnyen elrejthető az adóhatóság elől. Érdemes azonban tudni, hogy a külföldi bankoknál és befektetési szolgáltatóknál vezetett értékpapírszámláról és pénzforgalmi számláról több mint 100 országból kap a NAV tájékoztatást információcsere keretében. Szintén érdemes mérlegelni, hogy az ellenőrzött tőkepiaci ügyletekből, és kriptovalutából jövedelmet szerzők a NAV ellenőrzések célkeresztjében vannak a NAV 2024-es ellenőrzési terve szerint – foglalja össze a Niveus Consulting Group.

2024. május 15.

Speciális szakkérdések adóeljárásnál

Az adóigazgatási eljárásról szóló törvény szerint szakvéleményt kell kérni, ha az ügyben jelentős tény vagy egyéb körülmény megállapításához különleges szakértelem szükséges. Ismertetjük a szabályozást és bemutatunk egy érdekes példát a transzferárazás világából.