Jön a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás
Egyszerűsítheti a jogviszonyok mindennapi ügyintézését az adóhatóság vezetésével működő konzorcium uniós támogatással létrejövő fejlesztése, a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás (KJNY) – közölte a NAV.
Kapcsolódó termékek: Adózási kiadványok, Adó Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A banki műveletek értékére vetítve mintegy fél ezrelékes adó biztosíthatná a költségvetés számára a banki különadó felének 2013-as kiesését – számolta ki a Napi Gazdaság. Ez a terhelés lényegében fele annak a költségnek, amelyet a hitelintézetek egy-egy tranzakcióért elkérnek az ügyféltől, így érdemben drágulnak majd a banki tranzakciós díjak.
A helyzetet bonyolítja, hogy a kormányzat, ha lehet, kímélné a lakosságot, ami viszont a Napi Gazdaság szerint a céges bankolás költségeinek durva emelését jelenti. Ez a cégek jó részét arra késztetné, hogy külföldi bankon keresztül fizessenek, amennyiben erre lehetőség van, és csak a hazai kötelező átutalásokat bonyolítsák itthon. Ennél is nagyobb kockázatot hordoz az, hogy a vállalkozások jelentős része az adó elkerülése érdekében visszatérne a készpénzforgalomhoz, ami drága és a feketegazdaság terjedését szolgálja – írja keddi számában a lap.
Az [origo] friss értesülései némileg ellentmondanak a Napi Gazdaságénak: a portálnál úgy tudják, a bankautomatás készpénzfelvétel, a munkabér bankszámlára utalása, a csoportos beszedési megbízás, a rezsi sárga csekken történő befizetése után kellene fizetni a kormány terveiben szereplő pénzügyi tranzakciós adót, vagyis a lakosságon is csattanna az ostor. A bankok csak felszámítják és befizetnék az adót, amelyet az ügyfelek fizetnek.
Egyszerűsítheti a jogviszonyok mindennapi ügyintézését az adóhatóság vezetésével működő konzorcium uniós támogatással létrejövő fejlesztése, a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás (KJNY) – közölte a NAV.
Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény (a továbbiakban: Air.) lehetővé teszi az adózó számára, hogy ő maga kérje az ellenőrzés megismétlését, ha álláspontja szerint az általa feltárt új tények, körülmények a korábbi ellenőrzés eredményét megváltoztatnák.
Cikkünk második részében példák segítségével tekintjük át a Katv. 20. § (3) bekezdés c) pontjában, illetve 20. § (4) bekezdés c) pontjában szereplő adóalap-korrekciós tétel alkalmazását.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!