E-papír az eseti meghatalmazottaknak NAV ellenőrzés esetén

Szerző: Bardócz Iván
Dátum: 2018. március 1.
Rovat:

Széles adózói kört érint, hogy az Air. eseti meghatalmazottak esetében kötelezővé tette a NAV-val az elektronikus kapcsolattartást ellenőrzési ügyekben. Mivel azonban ez a nyilvántartási rendszer még fejlesztés alatt áll, így átmenetileg gyakorlatilag megszűnt a szakmai képviselet lehetősége. A napokban kiadott tájékoztatás szerint az adóhatóság a dilemmát azzal oldotta fel, hogy ezen beadványokat e-Papír formában lehet benyújtani a NAV felé.


ELLUGY-probléma

A korábbi blogbejegyzésünkben már felhívtuk a figyelmet arra, hogy átmenetileg nehézségekbe ütközik az eseti meghatalmazottak elektronikus kapcsolattartása a NAV által lefolytatott ellenőrzési ügyekben, ugyanis a rájuk vonatkozó egységes nyilvántartási rendszer még fejlesztés alatt áll. Az említett hiányosság miatt az eseti meghatalmazottak nem tudták használni az ellenőrzési ügyekben nyilatkozatok, eljárási cselekmények és egyéb kötelezettségek teljesítésére létrehozott, ezáltal praktikusan kizárólagos kommunikációs csatornaként funkcionáló ELLUGY-nyomtatványt. 

[htmlbox art_tukor]

 

Tekintettel arra, hogy az Air. eseti meghatalmazottak esetében gyakorlatilag megszüntette a szakmai képviseletet, ezért az előbbiekben vázolt dilemma potenciálisan széles adózói és meghatalmazotti kört érint. 

Eseti megbízottak e-Papíron nyújthatnak be beadványt 

A napokban a NAV honlapján megjelent tájékoztatás feloldani látszik az eseti meghatalmazotti kör elektronikus kapcsolattartása körüli bizonytalanságokat. Az adóhatóság egyértelműsítette, hogy az ellenőrzési eljárásban eljáró eseti meghatalmazottak beadványaikat az e-Papír-szolgáltatás keretében továbbíthatják az állami adó- és vámhatóság részére. 

Így a mostani állapot szerint is egyértelművé vált, hogy bár a gazdasági szervezetek, vállalkozások által adható eseti meghatalmazásokra vonatkozó szabályozás egyszerűsítette, hogy kik járhatnak el képviselőkként az adóügyekben, azonban minden cégvezetőnek figyelnie kell arra, hogy a képviselettel megbízott személy rendelkezzen ügyfélkapus regisztrációval, mert máskülönben nem fog tudni a cég nevében eljárni. 

Az e-Papír-szolgáltatással kapcsolatos tájékoztató az alábbi weboldalon érhető el: https://epapir.gov.hu/

A bejegyzés szerzője dr. Fekete Zoltán Titusz, az RSM Hungary adóigazgatója. Az RSM Blog az Adó Online szakmai partnere. 


Kapcsolódó cikkek:


EB: Luxemburg nem támogatta a McDonald’s láncot
2018. szeptember 19.

Luxemburg nem nyújtott tiltott állami támogatást a McDonald's amerikai gyorsétteremláncnak, az Európai Bizottság ezért lezárja az ügyben még 2015-ben indított vizsgálatát - jelentette be szerdán Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos.

Utalványok áfabeli kezelése – 2019-től előre fizetendő?
2018. szeptember 18.

Az utalványokra vonatkozó egységes európai változtatások 2019. január 1-től Magyarországon is életbe lépnek. Szűk 4 hónap áll a cégek rendelkezésére, hogy utalványokhoz kapcsolódó gyakorlatukat áttekintsék és ha kell módosítsák, hogy az áfakötelezettség változása ne okozzon problémát januártól.

Bevándorlási különadó: a NAV szigorú lesz
2018. szeptember 18.

A NAV szigorúan ellenőrzi a bevándorlási különadóra vonatkozó szabályok végrehajtását, az adóhátralék megtérítésén túl büntetést is kell fizetniük a bevándorlást támogató, de a különadó befizetését elmulasztó szervezeteknek - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.

Varga: máris jubilál az online számlarendszer
2018. szeptember 17.

Két és fél hónappal július elsejei indulása óta már jubilált is az online számlarendszer, múlt héten beérkezett ugyanis a tízmilliomodik számla az adóhivatalhoz - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter.

Elérkezett a bevándorlási különadó befizetésének határideje
2018. szeptember 17.

A bevándorlási különadóról szóló első bevallást szeptember 17-ig kell benyújtani, és a 25 százalékos mértékű adót is eddig az időpontig kell megfizetni - figyelmeztet közleményében a Pénzügyminisztérium. A különadót a bevándorlást segítő szervezeteknek kell fizetni.