Egy kereskedő sem tudott elszámolni az áruval


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Hét hatóság tartott ellenőrzést a fővárosban, a volt józsefvárosi piaccal szembeni Ganz-telepen.


A múlt heti akció előtt a Készenléti Rendőrség a telep összes be- és kijáratát lezárta, csaknem száz gépjárművet és kétszáz személyt ellenőrzött, több esetben közlekedési szabálysértés miatt intézkedett.

A NAV munkatársai a forgalmazott termékek eredetét kérték számon a kereskedőktől, akik közül egy sem tudta igazolni, hogy legális árukészlettel működik. Emiatt 50 millió forint értékű ruházati terméket – főleg lábbeliket, fehérneműt, női felsőruházatot – vettek leltárba. Két cégnek sem online pénztárgépe, sem annak beszerzésére vonatkozó megrendelése nem volt, náluk mintegy hétezer NHL (National Hockey League) feliratú, hamis márkajelzéssel ellátott baseballsapkát, továbbá hamisított autóalkatrészeket találtak és foglaltak le, több mint 3,5 millió forint értékben.

Nem fizet a vevője? – IX. Magyar Követeléskezelés Konferencia
  • Mit tehetünk akkor, ha minden elővigyázatosságunk és tájékozottságunk ellenére olyan céggel kötünk üzletet, aki az általunk elvégzett munkát, vagy leszállított terméket nem hajlandó kifizetni
  • Mennyire használható a már többször, legutóbb április 1-én módosított csődtörvény, és milyen az ítélkezési gyakorlat?
  • Honnan kaphatunk hiteles adatokat a szerződött partnereinkről, és melyek azok a cégek, amiket érdemes elkerülnünk?
  • Milyen gyakorlati tapasztalatokat, tanácsokat kaphatunk olyan cégek vezetőitől, akik már több alkalommal is sikerrel kezelték kintlévőségeiket?

A fenti kérdésekre is választ kaphat 2014. szeptember 25-én, ha eljön a Napi.hu által szervezett szakmai konferenciára.

Helyszín: Radisson Blu Béke Hotel, 1067 Budapest, Teréz Krt. 43.

Bővebb információk az előadásokról az előadókról, valamint jelentkezés itt

 A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a telepen működő vendéglátóhelyeknél többek között alapvető higiéniai előírások megszegése és szabálytalan tárolás miatt intézkedett, a nyomon követhetőség hiányosságai miatt 4,5 mázsa készételt és alapanyagot foglalt le és semmisített meg.

 

 

A Nemzeti Munkaügyi Hivatal munkaidő-beosztási problémákat és hiányos nyilvántartásokat talált a kereskedők ellenőrzésekor, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság munkatársai pedig több esetben a tűzvédelmi előírások megszegését állapították meg.

A közlemény szerint az akcióban részt vettek Józsefváros Önkormányzata Polgármesteri Hivatalának Kereskedelmi, valamint Építési Osztályának szakemberei, valamint a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal munkatársai is.

A NAV tájékoztatása szerint a bírságok kiszabása folyamatban van, együttes összegük több millió forintra rúghat, továbbá az iparjogvédelmi jogok megsértése miatt büntetőeljárás indul.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.