Egyelőre nem lesz reklámadó


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Nem kerül a parlament elé a reklámadóról szóló javaslat a nyári ülésszakban – közölte honlapján a Magyar Reklámszövetség. Augusztus 20-ig ezért nem is kell adóelőleget fzetni.


A közlemény szerint a tervezett reklámadóról csütörtökön lett volna esedékes a következő egyeztetés, azonban a Miniszterelnökség azt a tájékoztatást adta a Magyar Reklámszövetségnek, hogy a tervezett adót tartalmazó jogszabály a mostani ülésszakban nem kerül a parlament elé. Ennek megfelelően az egyeztetések ősszel folytatódnak, amennyiben a kormány úgy dönt, hogy újra napirendjére tűzi a tervezett adó elfogadását.

A törvényjavaslat munkapéldánya szerint az adó alanya a reklám közzétevője, alapja a reklám-közzétételi tevékenységéből származó adóévi nettó árbevétel. Adóköteles lenne a külföldi illetőségű szervezetek belföldi fióktelep útján végzett reklám-közzétételi tevékenysége is. Az adó mértéke sávosan emelkedne, az 1 milliárd forint alatti részre 0 százalék, 1-5 milliárd forint között részre 1 százalék, 5-10 milliárd forint közötti részre 10 százalék, az ezt meghaladó részre 20 százalék lenne. A tervezet szerint az adó első részét augusztus 20-ig kell megfizetni – erre már a jogszabály elfogadásának hiányban nem kerül sor, mert az Országgyűlés rendkívüli, nyári ülésszaka a jövő héten véget ér.

A reklámadóról szóló elemzésünket itt olvashatja, a tervezet legutóbbi változatáról itt írtunk.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 2.

Svédország – kis nép, nagy teljesítmény

A svédek büszkék hazájukra és erre minden okuk megvan. Az ország versenyképes, a gazdaság nemcsak a hagyományos ágazatokban, hanem a high-tech szektorban is nagyon jó teljesítményt nyújt, a jóléti társadalom stabilitást, biztonságérzetet ad minden polgárnak. Svédország közismerten magas adózású országnak számít, a magas színvonalú jóléti szolgáltatások és biztonsági háló alapja a magas adójövedelem.