Egyszerűbben adóznának az élelmiszeriparban


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az adóterhek egyszerűsítését és a támogatáspolitika újragondolását ígéri az elkészült élelmiszeripari stratégia – írja a Magyar Idők.


Önálló élelmiszeripari stratégiával javítaná az ágazat versenyképességét a Nemzetgazdasági Minisztérium – olvasható a Magyar Idők cikkében. Pomázi Gyula, a tárca helyettes államtitkára szerint a tervezetet várhatóan még az idén elfogadhatja a kormányzat. Egy konferen­cián elmondta: a cél, hogy 3-5 éven belül látható jelei legyenek a fejlődésnek, jelenleg ugyanis az európai uniós átlag alatti eredmények mellett működik az iparág.

[htmlbox felteteles_adomegallapitas]

Az elkészült tervezet többek között az adóterhek egyszerűsítését és a támogatási rendszer újragondolását ígéri. Az elérhető európai uniós támogatások mellett átalakítanák a hazai költségvetési forrásokat, így biztosítva, hogy azok is kaphassanak vissza nem térítendő támogatást a fejlesztéseikhez, akik nem felelnek meg a mostani rendszer feltételeinek. Az élelmiszeripari vállalkozások tőkeellátottságát is javítanák. Ezt a finanszírozási formát az Irinyi Kockázati Tőkealapon keresztül érhetik majd el a cégek – írja a lap.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.