Elfogadták a reklámadó módosítását


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az 5 milliárd fölötti bevételű adózók adómérséklést kapnak visszamenőlegesen, a 100 és 500 millió forint közöttiek még idén elvesztik adómentességüket.


Nulla százalék marad a reklámadó mértéke a 100 millió forintot meg nem haladó adóalaprész után, az adóalap a feletti része után ugyanakkor valamennyi alanynak 5,3 százalékos adót kell fizetnie – ezt 114 igen és 50 nem szavazattal fogadta el a Ház. A változtatásokat a kormány kezdeményezte, miután az Európai Bizottság két szervezete is vizsgálni kezdte a jogszabályt.  

A reklám-közzététel adóköteles megrendelése után alkalmazandó 20 százalékos adó 5 százalékra mérséklődik. 

Az 5 milliárd fölötti bevételű adózók adómérséklést kapnak visszamenőlegesen, a 100 és 500 millió forint közöttiek még idén elvesztik adómentességüket. A kedvezőbb kulcsokat ugyanis az idei és tavalyi évre is alkalmazni lehet, ám az „adómértéket annak hatálybalépése napjától számítva az adóalap – napi időarányosítással megállapított – időarányos részére kell alkalmazni” – írja az indoklás. Az adómérték a jogszabály kihirdetését követő 31. napon lépne hatályba – ezen naptól kezdve tehát már 5,3 százalékos reklámadó sújtja most adómentes 100 és 500 millió forint közötti reklámbevételű cégeket is.

A Népszabadság szerint az Európai Bizottság a nulla százalékos kulcsot és az adóalap számításának tervezett módját is kifogásolta, a benyújtott javaslat mégsem tért el lényegileg a már korábban hangoztatott kormányzati tervektől.

(MTI, Adó Online)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 4.

eÁfa bevallás előnyei – új technológiák alkalmazása az Áfa rendszerében

2024-ben bevezetésre került az elektronikus áfa rendszer, amely a digitalizációban rejlő lehetőségek kihasználásával az áfa bevallások elkészítésében vállalt adóhatósági támogatás keretében csökkenti a vállalkozások számára az adminisztrációs terheket. Egyúttal kijelöli a fejlődés irányát is, amelyben a végső cél az új platformok használatának elterjedése. A HÍD Consulting segítségével áttekintjük a digitális szabályozás részleteit