Elveszhetünk az APEH-nél


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Összességében sikeresen integrálta az APEH az illetékhivatalokat 2007 januárjától: az illetékhivatalok összesítő havi bevételi adatai jól mutatják, hogy az átvett feladatokat megfelelően látja el az adóhatóság. Azonban az ügyfélkezelés még nem zökkenőmentes.

A Napi Gazdaság úgy értesült, vannak még problémák az APEH-illetékhivatal kapcsolatban, mégpedig az ügyfélkezelés. Az integráció után az illetékhivatalok saját honlapjai már nem működnek, a régi honlapok helyett az adóhatóság egyelőre nem alakított ki újat, csak egy külön menüpont érhető el a központi oldalon, ahol ömlesztve szerepelnek az információk. Ebből következően az elérhető tájékoztatás elég szűkszavú, s nem is teljesen egyértelmű, hová és kihez fordulhatnak az ügyfelek, ha egy adott ügyben tájékoztatást szeretnének kérni. (Az igazsághoz tartozik, hogy az illetékhivatali honlapok korábban nem voltak a legkorszerűbbek, de a legfontosabb információk megyei szinten, rendezetten elérhetők voltak.)

Egy lapunkat megkereső ügyfél az ingatlan vásárlása utáni illetékkel kapcsolatban szeretett volna tájékoztatást kapni, de nemhogy választ, még lehetőséget sem kapott a kérdés feltevésére. Az érintett nem fellebbezni, nem vitatkozni akart – ennek megvannak az egyébként illetékkel terhelt módozatai -, csak tájékozódni.

Először a hivatalosan, a közép-magyarországi régióban kijelölt hivatalhoz fordult, ahonnan az illetékes APEH ügyfélszolgálatához küldték, mondván, a központi ügyintézési feladatokkal megbízott hivatalban nincs ügyfélfogadás. Az ügyfélszolgálaton viszont teljes tanácstalansággal fogadták az ügyfelet, és közölték, hogy náluk senki sem ért az illetékekhez.

Az adóhatóság arról tájékoztatta lapunkat, hogy a négy központi ügyfélszolgálaton kapnak tájékoztatást az ügyfelek. A gond csak az, hogy szemmel láthatóan erről még az adóhatóság többi ügyfélszolgálatán sem tudnak.

Forrás: Napi Gazdaság


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.