Fél éve tartozunk az Apehnak 100 millióval…


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Június végén 642 vállalkozásnak volt 180 napon túl, folyamatosan, 100 millió forintot meghaladó adótartozása és 1.905 magánszemélynek (egyéni vállalkozónak) 180 napon túl, folyamatosan, 10 millió forintot meghaladó adótartozása az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) adóslistái szerint.

A tartósan tartozó cégek száma 166-tal – 35 százalékkal – emelkedett a március végi adatokhoz képest, míg a magánszemélyeké hárommal csökkent.

A tartós adósok listái csak az adózó nevét és címét, illetve székhelyét, valamint a társaságok esetében az adóazonosítót tartalmazzák, a fennálló tartozás összegét nem lehet megtudni belőlük. Az adatok közzététele mégsem haszontalan, mert felhívják a gazdasági élet szereplőinek figyelmét arra, hogy a listán szereplőkkel való üzleteléskor nem árt az óvatosság.

A magánszemélyek tartozása a 10 milliós küszöbértékkel számolva 19 milliárd, a cégeké a 100 milliós küszöbbel 64,2 milliárd forint, a jogkövetkezményekkel együtt az APEH követelése az érintett körrel szemben legalább 166 milliárd forintra rúghat. Sok magánszemélynek, illetve cégnek azonban 10, illetve 100 millió forintnál jóval nagyobb a tartozása.

Forrás: Piac&Profit


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.