Ha nem fizetsz sem veszik vissza az autót?


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A korábbinál lényegesen kevesebb járművet szeretnének visszavenni bajbajutott adósaiktól az autófinanszírozók, sokkal inkább igyekeznek mindkét fél számára elfogadható megoldást találni. A kiútkeresés nem véletlen, a visszavett gépkocsik száma ugyanis töretlen növekedést mutat, az autófinanszírozás pedig mára egyenesen a hitelezés legkockázatosabb területévé nőtte ki magát.

A finanszírozók érthető okokból nem szeretnék visszavenni az autókat, ha nem feltétlenül muszáj, ezeket a legtöbbször nem éppen megkímélt járgányokat ugyanis gyakran két-három hónapig próbálják értékesíteni, mire sikerül megszabadulni tőlük. A legtöbb cég az online és offline aukciók eszközével egyaránt él.

Probléma esetén a Világgazdaság által megkérdezett piaci szereplők többsége a futamidő meghosszabbítását, esetleg a törlesztő-részletek átütemezését ajánlja fel, a Raiffeisen Lízingnél azonban úgy vélik, hogy a legnagyobb problémát a rosszhiszemű hitelfelvevők és a valósnál értékesebbnek feltüntetett autók jelentik. Éppen ezért igyekeznek minél hamarabb, SMS-ben vagy telefonon megtudni, hogy van-e remény egy adott esetben a behajtásra, vagy vissza kell venni a járművet.

Forrás: Pénzcentrum


Kapcsolódó cikkek

2024. december 4.

Kisokos a beruházások adókedvezményeiről

A társasági adó rendszerében több, a beruházások kapcsán igénybe vehető kedvezménnyel is találkozhatunk: ezek egy része az adóalap szintjén (adóalap-kedvezményként), más része a számított adóból, adókedvezmény formájában érvényesíthető, illetve egy speciális kedvezménnyel is találkozhatunk, ez utóbbi a növekedési adóhitelre jutó adó egyes részleteit csökkentő összeg.