Határidőre legyártották az adóigazolványokat


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A NAV még az első félévben – azaz jóval a törvényi határidő előtt – megképezte azoknak az adóazonosító jelét, akik 2016. december 31-ig nem töltik be 25. életévüket, az érintetteket erről levélben értesítették.


Az adóigazolványok gyártása és postázása esetükben külön kérelem nélkül, az előírt határidőig megtörtént, ezzel kapcsolatban a fiataloknak nincs teendője – közölte NAV.

Az adóhatóság azért is tartotta fontosnak az adóazonosító jelek mielőbbi létrehozását, hogy a 2016. évi adóbevalláshoz, valamint a 2017-ben adott adóelőleg nyilatkozatokhoz, különösen a családi kedvezmény érvényesítéséhez már rendelkezésre álljanak.

Annak, aki az első félévben esetleg nem kapta meg az adóazonosító jelről szóló tájékoztató levelet, és a negyedik negyedévben az adóigazolványt, célszerű az elérhetőségi címét egyeztetnie a NAV-val, elektronikusan, telefonon, levélben vagy személyesen.

A törvény értelmében 2017. január 1-jétől már csak akkor vehető igénybe a családi adókedvezmény, ha az eltartottak adóazonosító jele is rendelkezésre áll, az adóazonosító jel megképzése viszont a gyermekek részére csak 2006 óta működik automatikusan.

(MTI)

 

 


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.