Így számolható el a kiegészítő sportfejlesztési támogatás


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A látvány-csapatsportok támogatásának társasági adókedvezménye kapcsán a 2013/2014-es sportfejlesztési programok támogatásával összefüggésben iktatták be – a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény [Tao. tv.] 2013.05.19-étől hatályos módosítása következtében – az ún. kiegészítő sportfejlesztési támogatás intézménye.


A szabályozás értelmében az adózó a részére kiállított támogatási igazolásban szereplő összegig [alaptámogatás] a támogatás adóéve és az azt követő 3 adóév adójából adókedvezményt – a köztartozás mentességre, valamint a megítélt látvány-csapatsport támogatás 1 százalékának befizetése mellett – azzal a további kettős feltétellel vehet igénybe, hogy 

  • az alaptámogatásnak a támogatott szervezet részére történő átutalása mellett a – Tao. tv. 22/C. § (3a) és (3b) bekezdésben meghatározott – kiegészítő sportfejlesztési támogatást az érintett országos sportági szakszövetség, vagy a sportköztestület részére átutalja, valamint
  • az előzőek szerinti átutalások megtörténtét – a pénzügyi teljesítésüktől számított 8 napos, jogvesztő határidőn belül – az állami adóhatóság részére bejelenti (2013.07.01-jétől kizárólag a „SPORTBEJ” nyomtatványon).

Kiegészítő sportfejlesztési támogatás:

  • – az alaptámogatás 10 vagy 19 százalékos adókulccsal számított értékének legalább 75 százaléka, amelyet a támogató köteles szponzori vagy támogatási szerződés keretében az alaptámogatás adóévében annak a látvány-csapatsport országos sportági szakszövetségnek befizetni, amelynek a sportágát az adókedvezmény alapjául szolgáló támogatásban részesítette, illetve a MOB részére nyújtott alaptámogatás esetén köteles a kiegészítő sportfejlesztési támogatást is ezen sportköztestület részére szponzori vagy támogatási szerződés keretében megfizetni [75 százalékos kiegészítő támogatás];
  • – amennyiben a 75 százalékos kiegészítő támogatás mértékét az adózó – a várható fizetendő adó alapján – a 10 százalékos társasági adókulcs alapján határozta meg, de a támogatás adóévében a pozitív adóalapja meghaladja az 500 millió forintot, úgy köteles az alaptámogatás legalább 7 százalékát is – a támogatás adóévét követő 90 napon belül – az előzőek szerinti módon kiegészítő sportfejlesztési támogatásként megfizetni [7 százalékos kiegészítő támogatás].

A 10 vagy a 19 százalékos mérték alkalmazásának eldöntéséhez – az alaptámogatás összegétől függetlenül – az adóalap várható összegét kell alapul venni. Ha az adóalap várhatóan meghaladja az 500 millió forintot, akkor az alaptámogatás teljes összegének 19 százaléka, ha a várható adóalap nem több, mint 500 millió forint, akkor az alaptámogatás teljes összegének 10 százaléka képezi a 75 százalékos kiegészítő támogatás alapját.

2013. december 5: Adónap

ART, SZJA, ÁFA, JÁRULÉKOK, TAO – Mindent megtudhat a 2014-től hatályos adó- és járulékváltozásokról!

Időpont: 2013. december 5.

Helyszín: Best Western Hotel Hungária, 1074 Budapest Rákóczi út 90.

Program:

  • 09.00-10.00     Az adózás rendjéről szóló törvény változásai      
  • 10.15-11.45     Személyi jövedelemadó változásai          
  • 13.00-14.00     Járulékok változásai                  
  • 14.00-15.30     Általános forgalmi adó változásai          
  • 15.45-16.45     Társasági adó változásai  

Előadók:

  • Dr. Vámosi-Nagy Szabolcs ügyvéd, adószakértő, c. egyetemi tanár ELTE jogi kar
  • Dr. Németh Nóra tanácsos, NAV
  • Dr. Kovács Ferenc adószakértő
  • Sike Olga főosztályvezető-helyettes, NAV
  • Széll Zoltánné szakmai főtanácsadó, NAV

További információk és jelentkezés itt

Ezen felül a 7 százalékos kiegészítő támogatás megfizetése nem merül fel akkor, ha a támogató 10 százalékkal számolt és tényleges adóalapja nem több 500 millió forintnál, illetve akkor sem, ha a támogató 19 százalékkal számolta a 75 százalékos kiegészítő támogatás összegét. Ez utóbbi esetén azonban, ha a tényleges adóalap nem haladja meg az 500 millió forintot, nincs helye visszarendezésnek, ugyanis a legalább 75 százalék csak az alsó korlátot jelenti.

Néhány példa (Ezer forintban)

 

A támogatónak a 75 százalékos kiegészítő támogatást az alaptámogatás adóévében, továbbá – felmerülése esetén – a 7 százalékos kiegészítő támogatást az adóévet követő 90 napon belül kell teljesítenie az országos sportági szakszövetség, illetve a sportköztestület által megnyitott, e célt szolgáló elkülönített fizetési számlára történő átutalással. (A támogatási igazolás a kiegészítő sportfejlesztési támogatás összegét nem, csak ezen számla számát tartalmazza.)

A kiegészítő sportfejlesztési támogatás adóévi adózás előtti eredmény terhére – szponzori vagy támogatási szerződés alapján – elszámolt összegével meg kell növelni az adózás előtti eredményt [Tao. tv. 3. számú melléklet A) rész 12. pont].

Szponzori szerződés keretében történő kiegészítő sportfejlesztési támogatás esetén – amikor is a támogató a támogatott szervezet részéről ellenszolgáltatásra jogosult, vagyis a támogatás összege ellenértéknek minősül – a támogatás fejében vállaltak támogatott szervezet által kiállított számla szerinti teljesítéséhez kötődik az elszámolás.

 

 

Támogatási szerződés esetén a kiegészítő sportfejlesztési támogatás mindig azon adóév eredményét terheli, amelyben a támogató az átutalást teljesítette, mivel az elszámolás a pénzügyi rendezés adóévéhez kapcsolódik. Így például egy naptári év szerint működő társaságnál a fenti 2. példa szerinti 1.500 EFt – annak 2013. évi átutalása következtében – 2013. évi, az 1.400 EFt – 2014. év első 90 napjában átutalt összege – pedig 2014. évi ráfordítás; ennek megfelelően merül fel a korrekciós tétel alkalmazása is.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.