Jön a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás
Egyszerűsítheti a jogviszonyok mindennapi ügyintézését az adóhatóság vezetésével működő konzorcium uniós támogatással létrejövő fejlesztése, a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás (KJNY) – közölte a NAV.
Kapcsolódó termékek: Adózási kiadványok, Adó Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A látvány-csapatsportok támogatásának társasági adókedvezménye kapcsán a 2013/2014-es sportfejlesztési programok támogatásával összefüggésben iktatták be – a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény [Tao. tv.] 2013.05.19-étől hatályos módosítása következtében – az ún. kiegészítő sportfejlesztési támogatás intézménye.
A szabályozás értelmében az adózó a részére kiállított támogatási igazolásban szereplő összegig [alaptámogatás] a támogatás adóéve és az azt követő 3 adóév adójából adókedvezményt – a köztartozás mentességre, valamint a megítélt látvány-csapatsport támogatás 1 százalékának befizetése mellett – azzal a további kettős feltétellel vehet igénybe, hogy
Kiegészítő sportfejlesztési támogatás:
A 10 vagy a 19 százalékos mérték alkalmazásának eldöntéséhez – az alaptámogatás összegétől függetlenül – az adóalap várható összegét kell alapul venni. Ha az adóalap várhatóan meghaladja az 500 millió forintot, akkor az alaptámogatás teljes összegének 19 százaléka, ha a várható adóalap nem több, mint 500 millió forint, akkor az alaptámogatás teljes összegének 10 százaléka képezi a 75 százalékos kiegészítő támogatás alapját.
2013. december 5: Adónap |
---|
ART, SZJA, ÁFA, JÁRULÉKOK, TAO – Mindent megtudhat a 2014-től hatályos adó- és járulékváltozásokról! Időpont: 2013. december 5. Helyszín: Best Western Hotel Hungária, 1074 Budapest Rákóczi út 90. Program:
Előadók:
|
Ezen felül a 7 százalékos kiegészítő támogatás megfizetése nem merül fel akkor, ha a támogató 10 százalékkal számolt és tényleges adóalapja nem több 500 millió forintnál, illetve akkor sem, ha a támogató 19 százalékkal számolta a 75 százalékos kiegészítő támogatás összegét. Ez utóbbi esetén azonban, ha a tényleges adóalap nem haladja meg az 500 millió forintot, nincs helye visszarendezésnek, ugyanis a legalább 75 százalék csak az alsó korlátot jelenti.
Néhány példa (Ezer forintban)
A támogatónak a 75 százalékos kiegészítő támogatást az alaptámogatás adóévében, továbbá – felmerülése esetén – a 7 százalékos kiegészítő támogatást az adóévet követő 90 napon belül kell teljesítenie az országos sportági szakszövetség, illetve a sportköztestület által megnyitott, e célt szolgáló elkülönített fizetési számlára történő átutalással. (A támogatási igazolás a kiegészítő sportfejlesztési támogatás összegét nem, csak ezen számla számát tartalmazza.)
A kiegészítő sportfejlesztési támogatás adóévi adózás előtti eredmény terhére – szponzori vagy támogatási szerződés alapján – elszámolt összegével meg kell növelni az adózás előtti eredményt [Tao. tv. 3. számú melléklet A) rész 12. pont].
Szponzori szerződés keretében történő kiegészítő sportfejlesztési támogatás esetén – amikor is a támogató a támogatott szervezet részéről ellenszolgáltatásra jogosult, vagyis a támogatás összege ellenértéknek minősül – a támogatás fejében vállaltak támogatott szervezet által kiállított számla szerinti teljesítéséhez kötődik az elszámolás.
Támogatási szerződés esetén a kiegészítő sportfejlesztési támogatás mindig azon adóév eredményét terheli, amelyben a támogató az átutalást teljesítette, mivel az elszámolás a pénzügyi rendezés adóévéhez kapcsolódik. Így például egy naptári év szerint működő társaságnál a fenti 2. példa szerinti 1.500 EFt – annak 2013. évi átutalása következtében – 2013. évi, az 1.400 EFt – 2014. év első 90 napjában átutalt összege – pedig 2014. évi ráfordítás; ennek megfelelően merül fel a korrekciós tétel alkalmazása is.
Egyszerűsítheti a jogviszonyok mindennapi ügyintézését az adóhatóság vezetésével működő konzorcium uniós támogatással létrejövő fejlesztése, a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás (KJNY) – közölte a NAV.
Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény (a továbbiakban: Air.) lehetővé teszi az adózó számára, hogy ő maga kérje az ellenőrzés megismétlését, ha álláspontja szerint az általa feltárt új tények, körülmények a korábbi ellenőrzés eredményét megváltoztatnák.
Cikkünk második részében példák segítségével tekintjük át a Katv. 20. § (3) bekezdés c) pontjában, illetve 20. § (4) bekezdés c) pontjában szereplő adóalap-korrekciós tétel alkalmazását.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!