Indul a NAV mentorálási programja


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Több mint háromezer kezdő vállalkozásnak küld tájékoztatót legfontosabb adózási tudnivalókról a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a jövő héten induló mentorálási program keretében – mondta Tállai András, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) parlamenti és adóügyekért felelős államtitkára.


A fél éves mentorprogramban ingyen, regisztrációval vehetnek részt az egyéni vállalkozók, a cégbejegyzésre kötelezett szervezetek, a bíróság által nyilvántartott civil szervezetek, az ügyvédi és ügyvivő irodák. 

A mentor a NAV nyilvántartásában szereplő információk alapján segíthet többek között a bevallások kitöltésében vagy javításában, a hiánypótlásokban, folyószámlával kapcsolatos kérdésekben vagy akár vámügyekben is – mondta Tállai. 

[htmlbox art_tukor]

 

Az államtitkár a mentorálás elindítását azzal indokolta, hogy a kezdő gazdasági szereplők gyakran nincsenek tisztában a jogrend elvárásaival. Hangsúlyozta, hogy az állam, a hatóság és az adófizetők is akkor járnak a legjobban, ha az adóhatóság több erőforrást fordíthat a segítségnyújtásra, mint a büntetésre. 

Tállai András elmondta: a NAV minden új vállalkozással a megalakulásuktól számított 30 napon belül felveszi a kapcsolatot és akár személyre szabott segítséget is nyújt számukra.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.