ITM: Ki fizeti a karbonadót?


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Nem mindegy, hogy ki viseli a környezetszennyezés terheit – jelentette ki Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára a Facebook-oldalára feltöltött videóban.

Az ITM államtitkára kiemelte: mindent meg kell tenni a környezetünk megóvásáért, az azonban nem mindegy, hogy ki viseli az ebből adódó intézkedések terheit. A most induló nemzeti konzultáció úgynevezett karbonadó fizetésével kapcsolatos kérdése is ezt boncolgatja. Az Európai Bizottság ugyanis egy olyan javaslaton dolgozik, amely alapján a szén-dioxid-kibocsátás költségeit a családokkal fizettetnék meg. Ez akár több százezer forintos többletköltséget is jelenthetne egy magyar család számára.

A kormány álláspontja világos, a legnagyobb terheket nem a családoknak, hanem a többletszennyezésért felelős nagyvállalatoknak kell viselniük. Szerinte ez egy olyan kérdés, amely a következő időszakban végig jelen lesz, ezért fontos, hogy minden magyar állampolgár kifejthesse a véleményét ezzel kapcsolatban. Steiner Attila mindenkit arra buzdított, hogy töltse ki a nemzeti konzultációt.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.