Jelen lehet a NAV a kormányablakokban is


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Továbbra is napirenden van, hogy adóügyi ügyfélszolgálati tevékenységek a kormányablakokhoz kerüljenek – közölte a Magyar Időkkel a Miniszterelnökség.


Az átalakításhoz szükséges lépések feltérképezését végzi a kormányzatazt vizsgálják, milyen infrastrukturális és más fejlesztésekre lenne szükség ahhoz, hogy adóügyi ügyfélszolgálat is működjön a kormányablakokban – olvasható a Magyar Idők cikkében.Az egyik elképzelhető megoldás szerint főként általános adóügyi tanácsokat kérhetnének a polgárok és a vállalkozók képviselői a helyi kormánykirendeltségeken, emellett egyes kitöltött iratokat is leadhatnának ott. Ennek a verziónak a megvalósítása könnyebbnek tűnik, és talán az sem feltétlenül szükséges, hogy NAV-alkalmazott üljön be a kormányablak adott pultjába.

A másik lehetőség viszont konkrét, egyedi ügyek elintézésére is módot adna, vagyis ekkor a köztartozás rendezésétől az igazolás kérelmezésén át az adószám igényléséig számos ügyben kereshetnék fel az adófizetők a helyi kormányzati egységet. Ebben az esetben a NAV és a kormányablakok összekapcsolása azonban nehézkesebbnek tűnik – olvasható a lapban.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.