Jön az egységes NAV folyószámla


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Jövőrel megszűnik az adószámla, illetve a vámszámla, helyükbe egységes NAV folyószámla lép.


Januártól csökkennek a vállalkozások adminisztrációs terhei azáltal, hogy adó-, illetve vámfolyószámlájuk egységes lesz – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) .

A szaktárca közleménye szerint 2016. január 1-jétől megszűnik az adószámla, illetve a vámszámla, helyükbe egységes NAV folyószámla lép, ami a vállalkozásoknak is jelentős egyszerűsítés, könnyítés.

Navigátor Adózás modul

Az Art. Navigátor és az Áfa Navigátor csomagban, 10% kedvezménnyel.

A navigátorok a jogi eljárásokat a kezdeményezéstől a lezárásig folyamatábrákkal követik végig, a kapcsolódó anyagok (jogszabályok, Nav-állásfoglalások, nyomtatványok) egy kattintással elérhetőek.

Megrendelés >>

A vállalkozások többsége állandó meghatalmazottra bízza adóügyeit, így a NAV vezette folyószámlák kezelését is. A meghatalmazások általában csak az egyik – vagy a vám- vagy az adó – folyószámlához biztosítanak hozzáférést.

A javaslat szerint a cégek legtöbbjének semmit nem kell tennie, ezzel a „ráutaló magatartással” a cég meghatalmazottja 2016-tól is automatikusan hozzáfér az egységes folyószámla adatokhoz. Csak annak a vállalkozásnak van teendője – korábbi meghatalmazását vissza kell vonnia -, amelyik nem szeretné, hogy korábbi – például vámügyekben meghatalmazott – képviselője rálásson az egységes folyószámlára, ahol már az adóbefizetések adatai is láthatóak – ismerteti közleményében az NGM.A hatályos szabályozás szerint 2016-tól az egységes NAV folyószámla adataihoz csak új meghatalmazással lehetne hozzáférni. Azért, hogy ne kelljen minden egyes vállalkozásnak újrakötni a meghatalmazotti szerződéseket, a gazdasági tárca törvénymódosító javaslatot készített a korábbi meghatalmazások kiterjeszthetőségéről.


Kapcsolódó cikkek

2024. július 4.

eÁfa bevallás előnyei – új technológiák alkalmazása az Áfa rendszerében

2024-ben bevezetésre került az elektronikus áfa rendszer, amely a digitalizációban rejlő lehetőségek kihasználásával az áfa bevallások elkészítésében vállalt adóhatósági támogatás keretében csökkenti a vállalkozások számára az adminisztrációs terheket. Egyúttal kijelöli a fejlődés irányát is, amelyben a végső cél az új platformok használatának elterjedése. A HÍD Consulting segítségével áttekintjük a digitális szabályozás részleteit