Karbantartás miatt változik az ekaer-rend


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Péntek estétől szombat reggelig az elsődleges felhasználók nem tudnak ekaer-számot kérni. A másodlagos fiókok működnek.


Karbantartás miatt pénteken este 6 órától szombat reggel 8 óráig nem lesz elérhető az eBEV portál, a kormányzati portálon és az ügyfélkapu alá tartozó honlapokon pénteken este 10-től kezdődik a karbantartás, ez idő alatt az elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszerben (ekáer) elsődleges hozzáféréssel regisztrált felhasználók nem tudnak majd bejelentéseket tenni – közölte honlapján a NAV.

A kormányzati portálon és az ügyfélkapun szombaton reggel 4 óráig tart a karbantartás. Ezen időszak alatt a kormányzati portál, és az ügyfélkapu alá tartozó honlapok és szolgáltatások nem lesznek elérhetőek.

Kiskönyvtár az áfáról sorozat két új kötete + Vacsora-kódex

A csomag tartalma:

– Számlakiállítás és elektronikus számlázás a gyakorlatban

– Különös adózási módok az áfa rendszerében és a

– Vacsora-kódex

Rendelje meg most >>

Az érintett ügyfeleknek azt javasolják, hogy a bejelentések folytonosságának biztosítása érdekében szükség esetén gondoskodjanak másodlagos felhasználói fiók létrehozásáról.
Suller György Attila, a NAV vám- és jövedéki szóvivője elmondta, hogy az ekáer regisztrációt követően az elsődleges felhasználó jogosult az ekáer felületen további felhasználókat felvenni, ők kerülnek a másodlagos fiókba. Egyébként az a tipikus, hogy az elsődleges felhasználó a cégvezető, míg az ügyintéző lesz a másodlagos felhasználó, mivel ő végzi az operatív munkát. Amennyiben a másodlagos fiókok működnek, akkor az azt jelenti, hogy a karbantartás az elsődleges fiókokat érinti.

A szóvivő arra is felhívta a figyelmet, hogy az ekáer szám 15 napig érvényes és az áru egyes paraméterei közben módosíthatók. A szám tehát megkérhető előre, így nem okoz problémát a karbantartás.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.