Kiderültek a Széchenyi Pihenő Kártya részletei


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Magyar Közlönyben megjelent a kormányrendelet a Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP) kibocsátásának és felhasználásának szabályairól. Eszerint a SZÉP egy elektronikus utalvány nyilvántartáson alapuló rendszer lesz, a kártya maga pedig egy műanyag azonosító (elektronikus utalványkártya) lesz.

A most megjelent jogszabály alapján a kártya kizárólag a támogatásban részesülő munkavállaló, a közeli hozzátartozója, és a munkáltatója, valamint a szolgáltató azonosítására szolgál majd, elektronikus pénz tárolására, közvetlen fizetési műveletek végrehajtására nem lesz alkalmas. A kormányhatározat arra is kitér, hogy a SZÉP-kártya révén az elektronikus elfogadóhelyi terminál által olvasható, és azon keresztül elektronikus információcserével az elektronikus utalványoknak a rendszerben nyilvántartott rendelkezésre álló összege ellenőrizhető, valamint a kártya használatakor a szolgáltató az elfogadott elektronikus utalványt a kártyát kibocsátó intézménynek elektronikusan továbbítja, ami alapján azt az intézmény beváltja.

A SZÉP támogatás jogcímén juttatott támogatást az elektronikus utalvány nyilvántartásban elkülönítetten kell nyilvántartani, a kártyakibocsátó munkavállalónként személyes, naprakész elektronikus utalvány nyilvántartást vezet. Az elkölthető pénz úgy kerül a kártyára, hogy a munkáltató elektronikus utalványokat vásárol a kibocsátó intézménytől. Jó tudni, hogy az utalvány vásárlása és az utalványok rendelkezésre bocsátása a munkavállaló számára egy időben több munkáltatótól is történhet. (A korábbi bejelentések alapján a munkáltatók évi 300 ezer forint értékben adhatnak a munkavállalóknak a SZÉP-kártyára.)

A munkavállaló a közeli hozzátartozói részére is igényelhet kártyát (társkártya) a munkáltatójánál – a társkártyához a munkavállalóval megegyező jogosultságok illetik meg az elektronikus utalványok felett.

További részletek a Napi Gazdaság cikkében.

Forrás: Napi Gazdaság


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.