Jön a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás
Egyszerűsítheti a jogviszonyok mindennapi ügyintézését az adóhatóság vezetésével működő konzorcium uniós támogatással létrejövő fejlesztése, a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás (KJNY) – közölte a NAV.
Kapcsolódó termékek: Adózási kiadványok, Adó Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Végleg felpuhult a kormányzat ingatlanadó-tervezete. Nemhogy jövőre nem lesz egységes, értékalapú adóztatás – ahogy eredetileg tervezték -, de később sem.
Elmarad a kisadók tervezett összevonása, és 2009 után sem lesz kötelező az önkormányzatok számára az építmény- és telekadó számított értékalapon történő kivetése – értesült a Világgazdaság kormányközeli forrásokból.
Szintén visszalépés lesz az építmény- és telekadó kérdésében. Az eredeti tervek szerint 2009-től az önkormányzatok csak a jövő évi adócsomagban található módszer szerint számított értékek alapján vethették volna ki ezeket a terheket, ám az MSZP képviselőcsoportjában már korábban felvetődött, hogy emellett megmaradna a mai, területalapú adóztatás lehetősége is.
Úgy tűnik, a választás lehetősége megmarad, szakemberek szerint azonban a módosítás hatása így gyakorlatilag elenyésző lesz. Az önkormányzatok ugyanis jelenleg sem lelkesednek a forgalmi érték alapján történő adóztatás iránt: a most is létező lehetőséggel az idén csupán négy település él.
Bár a konvergenciaprogramban az ingatlanadó 2008-as kivetése szerepel, sokak szerint ebben a ciklusban végleg elsikkadni látszik bármilyen egységes ingatlanadóztatás bevezetése.
Forrás: Origo
Egyszerűsítheti a jogviszonyok mindennapi ügyintézését az adóhatóság vezetésével működő konzorcium uniós támogatással létrejövő fejlesztése, a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás (KJNY) – közölte a NAV.
Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény (a továbbiakban: Air.) lehetővé teszi az adózó számára, hogy ő maga kérje az ellenőrzés megismétlését, ha álláspontja szerint az általa feltárt új tények, körülmények a korábbi ellenőrzés eredményét megváltoztatnák.
Cikkünk második részében példák segítségével tekintjük át a Katv. 20. § (3) bekezdés c) pontjában, illetve 20. § (4) bekezdés c) pontjában szereplő adóalap-korrekciós tétel alkalmazását.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!