Megsarcolják a hitelkártyásokat – nem tudnak róla…


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Megdöbbentő, de a hitelkártya-tulajdonosok 70 százaléka még manapság sincs tisztában azzal, hogy a gyakorlatban hogyan alakul a visszafizetés sorrendje, vagyis milyen sorrendben egyenlíti ki a beérkező összegekből a kártyakibocsátó az adósságát.

A hiányzó ismeretek jelentőségét az Egyesült Királyságban az adja, hogy a kibocsátók különböző kamatokkal terhelik a készpénzfelvételt és vásárlást, a kártyatulajdonosok által eszközölt részleges visszafizetést pedig az alacsonyabb kamattal terhelt összegek törlesztésére fordítják, így az ügyfelek a drágább adósságot fizetik vissza később.

Mindaddig míg a fogyasztók többsége nincs tisztában a konstrukció működésével, a kártyakibocsátók észrevétlenül juthatnak többletbevételhez. A helyzetet némileg javíthatja, hogy az októbertől változó jogszabály már kötelezi a pénzintézeteket és a pénzügyi vállalkozásokat arra, hogy tájékoztassák az ügyfeleket az általuk alkalmazott visszafizetési sorrendről.

Magyarországon jelenleg nem találkozhatnak és a hitelkártya-kibocsátó kereskedelmi bankok szerint nem is találkozhatnak majd az ügyfelek hasonló problémával, mert a pénzintézetek a készpénzfelvétel esetén sem alkalmaznak magasabb kamatot, így a törlesztési sorrendnek sincs jelentősége.

Forrás: Pénzcentrum


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.