Megváltozott a vámhatósági nullás igazolások kiadása


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A nemzeti Adó- és Vámhivatal létrejöttével a vámhatóság szervei is megváltoztak, és a nullás igazolás kiadására vonatkozó kérelmek formanyomtatványa is. A Vám- és Pénzügyőrség Számlavezető Parancsnoksága (VPSZP) megszűnt. A VPSZP feladatait (hatáskör, illetékesség) – ezen belül hatósági jogköreit (tartozás mentességi igazolás kiadása, I. fokú hatósági jogkörök) – a NAV területileg illetékes alsó fokú szervei vették át.

A tartozás mentességi igazolás kiadása (0-ás igazolás) tárgyában a lakóhely, székhely szerint illetékes megyei (fővárosi) vám- és pénzügyőri igazgatóságokhoz, a Kiemelt Ügyek és Adózók Vám- és Pénzügyőri Igazgatóságához, illetve az 1. és 2. számú Repülőtéri Vám- és Pénzügyőri Igazgatóságához lehet fordulni.

Változott az igazolás kérő adatlap formátuma is, az új igazolás kérő adatlap és a hozzá tartozó pótlap a vámhatóság régi honlapjáról is letölthető (www.vam.gov.hu)

A hatósági bizonyítvány kiállítása illetékköteles (1. példány esetén 2000,- Ft, további azonos tartalmú példány 600,-Ft/pl, más- más tartalmú 2000-2000Ft). Az illetéket a NAV 10032000-01037423 számú illeték beszedési számlára kell átutalni. Az átutaláson hivatkozni kell az adószámára, vagy – ha mint magánszemély nyújtja be a kérelmet – adóazonosító jelre.

Forrás: NAV tájékoztató


Kapcsolódó cikkek