Mennyit keres az OTP a SZÉP kártyán?
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Az idei évtől az üdülési csekket a Széchenyi Pihenő Kártya váltja majd fel a cafeteria rendszeren belül. Az OTP első kártyái már a felhasználóknál vannak, és a múlt héten az MKB Bank is jelezte, elindítja szolgáltatását. Utánajártunk, hol tart a kibocsátási folyamat, hogyan nőhet a SZÉP kártyák piaca, és összességében mekkora díj- és jutalékbevételhez juthat az OTP az új cafeteria-elemből.
Az OTP a jogszabály megjelenését követően, hagyományos cafeteria kártyája révén gyakorlatilag néhány hónap alatt piacra tudott lépni, az elmúlt néhány hétben pedig igen gyors ütemben zajlott az elfogadóhelyekkel történő kapcsolatfelvétel.
Jelenleg több mint 1000 elfogadóhely regisztrálta magát az OTP honlapján, a megkötött szerződések száma 400 feletti. Az idei tervben több ezer elfogadóhellyel történő szerződéskötés szerepel, nagyjából ennyi szálláshelyen fogadnak el üdülési csekket. Az OTP elsősorban szállodákkal,panziókkal és magán szállásadókkal szerződik, hiszen a jogszabály alapján az egyéb szolgáltatásokat is csak a szálláshelyeken keresztül lehet elfogadni.
Az új kártyák felhasználói oldalán az OTP első körben a nagy állami vállalatokat, illetve a versenyszféra jelentősebb munkáltatóit kereste meg, ezekkel a szerződéskötés már folyamatban van. Lehetőség van arra is, hogy maguk a munkáltatók jelentkezzenek az OTP Pénztárszolgáltatónál, az OTP SZÉP kártya honlapján eddig nagyjából 60 vállalat regisztrálta magát.
Az első SZÉP kártyák már a piacon vannak, elsőként a MOL dolgozói kérték munkáltatójuktól béren kívüli juttatásként az elektronikus utalványt.
Az OTP adatai szerint a magyar cafeteria piac nagyjából 370 milliárd forintos volt az elmúlt két évben, igaz a piac mérete és főként annak összetétele jelentősen változott a válság előtti képhez képest. A piac legnagyobb elemét továbbra is az étkezési utalványok adják, azonban 2010-ben jelentős átrendeződés történt, hiszen több kedvezményes adózású elem (kultúra, ajándék) a normál adózású elemek közé került, emiatt a kedvezményes elemek, pl.: üdülési támogatás, tömegközlekedési bérletek nagyobb relevanciával bírnak. Az üdülési csekkek az elmúlt két évben a teljes cafeteria piac 13 illetve 19 százalékát adták.
A cikk teljes terjedelemben elolvasható a Porfolio.hu-n.
Forrás: Portfolio.hu