Nagy az érdeklődés a regisztrációs adó iránt


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Eddig tízezernél is több autós igényelte vissza a jogtalanul beszedett regisztrációsadó-különbözetet – mondta a lapnak Sipos Jenő, a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságának (VPOP) szóvivője. Az összeget február 15-től lehet visszaigényelni, egészen augusztus 15-ig.

Eddig főleg magánszemélyek fordultak a vámhatósághoz, mivel nekik könnyebb összeszedni az adó befizetését igazoló dokumentumokat. Azok lesznek gondban, akik olyan autókereskedéstől vásároltak használt kocsit, amelyek időközben megszűntek. Az adásvételi szerződés ugyanis még nem bizonyítja a regisztrációs adó befizetését – írja a lap.

Becslések szerint 70 ezer tulajdonos kérheti vissza a használt autók és az új gépkocsik regisztrációs adója közötti különbözetet, mivel az uniós csatlakozás után az Európai Bíróság elismerte, hogy a magyar előírások nem számoltak az úgynevezett avultatással.

Az igényléseket a területileg illetékes vámhivatalhoz kell benyújtani, amelynek 90 nap alatt kell elbírálnia azt. Ha jogosnak ítéli a kérést, 30 napon belül visszafizetik a különbözetet. A vámosok azt ígérik, év végére minden jogtalanul befizetett összeget visszatérítenek.

Forrás: Uno


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.