Neten a cégem – vállalkozásfejlesztési program indul


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Még az idén legalább 25 ezer hazai kisvállalkozást szeretne internetes jelenléthez segíteni a Budapest Bank, a Google Magyarország és a HonlapABC Neten a cégem elnevezésű közös vállalkozásfejlesztési programja – számol be a Bitport.hu.

Magyarországon jelenleg a mikro- és kisvállalkozásoknak kevesebb mint fele rendelkezik saját honlappal, sőt, az interneten eddig jelen nem lévők 63 százaléka még soha nem is gondolkodott el vállalkozásának virtuális megjelenítésén. Nem sokkal jelentősebb a már honlappal rendelkezők online aktivitása sem, hiszen ezen cégek majdnem fele egyáltalán nem hirdeti tevékenységét, 11 százalékuk pedig csak offline reklámozási megoldásokat választ – derül ki az Ipsos kutatásából, amelyet a Google Magyarország megbízásából készített.

Az online jelenléttel kapcsolatos főbb ellenérvek között szerepel, hogy a vállalkozásnak nincs rá pénze, nem jár számára gazdasági előnnyel vagy nincs idő a honlap fenntartására. Ugyanakkor a megkérdezett cégek 55 százaléka válaszolt úgy, hogy ha ingyenesen lehetne, létrehozna honlapot a saját cégének.

Heal Edina, a Google Magyarország vezetője szerint bár a lakosság 62 százaléka internetezik, a cégek jelentős része még nem követte őket a világhálóra. Így például amíg az étterem szóra a keresőben havi 450 ezer alkalommal keresnek rá, kevés olyan hely van, amelyik keresőhirdetéssel szeretné magára felhívni a figyelmet.

A Google által kezdeményezett Neten a Cégem ezen a helyzeten akar változtatni: a programban részt vevő cégek saját portfoliójukból olyan kezdőcsomagot állítottak össze, mely épp a fent említett problémák kezelésében jelent segítséget, és amit meghatározott időszakon át díjmentesen próbálhatnak ki a vállalkozások. Többek között honlap készítéssel, online hirdetési és banki megoldásokkal támogatják a programban résztvevőket, melyet erőteljes edukációs kampány is kiegészít.

Forrás: Bitport.hu


Kapcsolódó cikkek

2024. június 21.

NGM: nem a szegénység, hanem az óvatosság miatt fogyaszt keveset a lakosság

Az elmúlt napokban látott napvilágot az Eurostat friss adatközlése, miszerint a magyar háztartások fogyasztása az uniós átlag 70 százalékát éri el. Az adatot többen helytelenül értelmezve, a közvéleményt tudatosan félrevezetve úgy állították be, hogy Magyarország az unió legszegényebb országa, ami teljességgel nonszensz és szándékos hazugság – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).

2024. június 20.

Mi történhet még idén a forinttal és a magyar kamattal?

A napokban látott forintgyengülés ellenére az euró jegyzése a 385 és 400 forint közötti sávban maradhat az idén. Legalábbis erre számít Németh Dávid, a K&H vezető elemzője alapesetben, azaz akkor, ha nem történik jelentős változás az év hátralévő hónapjaiban a világ- és a magyar gazdaságban. A szakember beszélt a magyar inflációról, a várható kamatpályáról és a szükséges kiigazításról, valamint az uniós kilátásokról is.