NGM: két új pénztárgéptípus kapott engedélyt


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az új műszaki követelményeknek megfelelő két pénztárgéptípus kapott forgalmazási engedélyt kedden.


Ezek közül az egyik hordozható pénztárgép, így a nem állandó üzemeltetési helyen szolgáltatást nyújtók, például a taxisok is használhatják – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).

A közlemény szerint az onlinepénztárgép-használatra újonnan kötelezett, mintegy 20 ezer vállalkozónak 2017. január elsejéig kell beszereznie a modernizált online kasszákat és üzembehelyezési kódot kérnie a Nemzeti Adó-és Vámhivataltól (NAV).

 

Az új műszaki paraméterekkel bíró pénztárgépek többek között „átszemélyesíthetőek”, ami azt jelenti, hogy egy viszonylag egyszerű szoftverfrissítést követően más vállalkozó is használhatja azokat, így az új típusú pénztárgép eladható vagy bérbe adható – írta az NGM.

Felidézték, 2017. január elsejétől a gépjármű-javítási-, karbantartási tevékenységet, a gépjárműalkatrész-kiskereskedelmet, a motorkerékpár, alkatrész kereskedelmét, javítását, a plasztikai sebészeti tevékenységet, a diszkó, táncterem működtetését, a textil, szőrme mosását, tisztítását, vegytisztítását, vasalását végzőknek, illetve a masszázsszalonoknak, fogyasztó- és karcsúsítószalonoknak, fitnesz-, testépítő kluboknak, valamint a taxisoknak és a pénzváltóknak kell online pénztárgéppel kiállított nyugtát adniuk.

Mint írták, az online pénztárgép a gazdaságfehérítés leghatékonyabb eszköze, amely az elektronikus közútiáruforgalom-ellenőrző rendszerrel (ekáer) együtt két év alatt több mint 420 milliárd forintot hozott a költségvetésnek.

A Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) által végzett típusvizsgálat eredményéről szóló közlemény itt érhető el.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.