Jön a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás
Egyszerűsítheti a jogviszonyok mindennapi ügyintézését az adóhatóság vezetésével működő konzorcium uniós támogatással létrejövő fejlesztése, a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás (KJNY) – közölte a NAV.
Kapcsolódó termékek: Adózási kiadványok, Adó Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Még bő egy hónap van hátra ahhoz, hogy a magánnyugdíjpénztárak elszámoljanak az állammal és tagjaikkal. A kasszáknak május 31-i fordulónappal kell átadniuk a visszalépett tagok vagyonát az államnak, és ez az a fordulónap, amelyre ki kell számolniuk a reálhozamot is, ami visszajár majd – írja a Világgazdaság.
Sok pénztár részben már megtette ezt, és tájékoztató jelleggel megmondta egykori tagjainak, hogy körülbelül mekkora összegre számíthatnak. Ez azonban a jövő hónap végéig még kisebb-nagyobb mértékben változhat, attól függően, hogyan alakulnak a portfóliók árfolyamai, valamint milyen lesz a pénzromlás üteme.
Az év végén több mint 3100 milliárd forintot kezeltek a pénztárak, ebből a kasszák számítása szerint nagyjából 220 milliárdot tehetett ki a reálhozam. Az év eleje óta viszont minden pénztári portfólió árfolyama emelkedett, így egyelőre úgy fest, az államhoz visszakerülő összeg mindenképpen nő majd.
A tagoknak visszajáró pénz persze csak akkor gyarapodhat, ha a hozam az inflációt is meghaladja. Úgy tűnik azonban, ezzel sem lesz gond, hiába lett az elemzőket is meglepő módon magas a márciusi inflációs adat, a nyugdíjpénztári alapok többsége hozamával egyelőre felül tudja múlni a pénzromlás mértékét is.
Forrás: Világgazdaság
Egyszerűsítheti a jogviszonyok mindennapi ügyintézését az adóhatóság vezetésével működő konzorcium uniós támogatással létrejövő fejlesztése, a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás (KJNY) – közölte a NAV.
Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény (a továbbiakban: Air.) lehetővé teszi az adózó számára, hogy ő maga kérje az ellenőrzés megismétlését, ha álláspontja szerint az általa feltárt új tények, körülmények a korábbi ellenőrzés eredményét megváltoztatnák.
Cikkünk második részében példák segítségével tekintjük át a Katv. 20. § (3) bekezdés c) pontjában, illetve 20. § (4) bekezdés c) pontjában szereplő adóalap-korrekciós tétel alkalmazását.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!