Nyerőgépek: a szerencsejátékpiac tiltakozik


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Magyar Szerencsejáték Szövetség (SZSZ) elnöke szerint a nyerőgépiparág összes szereplője megdöbbent azon, hogy a kormány betiltaná a nyerőgépeket; a szervezet elnöke súlyos tévedésnek nevezte, hogy az így kieső adóbevételeket az online szerencsejáték bevételeivel pótolni lehetne, és arra kérte a képviselőket, ne szavazzák meg a törvénymódosítást.


A kormány hétfőn, rendkívüli kormányülést követően jelentette be, hogy a pénznyerő játékautomaták működtetésének megszüntetését javasolják, az erre vonatkozó törvénymódosítást nem sokkal később be is nyújtották az Országgyűlésnek, amelyet kivételes sürgősséggel tárgyalva, az október 2-i keddi ülésnapon el is fogadhatnak. A javaslat szerint pénznyerő automata a jövőben kizárólag játékkaszinóban üzemeltethető, és a játéktermek mellett az elektronikus kaszinókat is megszüntetik.

Az MTI kérdésére Schreiber István, az MSZSZ elnöke közleményében a jogállamiság alapkövetelményére, a jogbiztonságra és a kiszámíthatóságra hívta fel a figyelmet. „Érthetetlen számunkra, hogy az Orbán-kormány által hozott – a magyar bankok rendszerénél is szigorúbb biztonsági szintnek megfelelő – szerveralapú üzemeltetést, valósidejű hatósági kontrollt biztosító törvényt és júniusi végrehajtási rendeletét, amelyre a piac már fel is készült, miért akarják megszüntetni” – írja.

Súlyos tévedésnek nevezte, hogy az online szerencsejátékból ezek az állami bevételek pótolhatók, hiszen nem csupán 35 milliárd forintnyi játékadóról van szó, hanem még ugyanennyi összegről egyéb adóbevételek és járulékok címén. A jelenleg is illegális, ellenőrizetlen online szerencsejáték jelenti az igazi kockázatot, nem a magyar székhelyű, nyerőgépeket üzemeltető, adót fizető vállalkozások.

A magyar jogszabályok alapján közel 1200 magyar vállalkozás készült, befektetett, rengeteg pénzt ölt a szerveralapú működtetésre való átállásba; engedély és audit előtt állnak a szerverüzemeltetők, akik az alapján jártak el, amire a jogalkotó lehetőséget adott. Az összes piaci szereplő a kormány által hozott törvény szerint tervezte vállalkozása, alkalmazottai és családja jövőjét. Egyetlen uniós tagállamban sincs betiltva a helyhez kötött szerencsejáték, ezért a szövetség nem érti, hogy miért tiltanak be egy eddig komoly költségvetési tételt jelentő ágazati tevékenységet a jelenlegi gazdasági, pénzügyi helyzetben.

Az ágazat tagjainak, negyvenezer munkavállalónak – és az általuk eltartott közel százötven-kétszázezer családtagnak – földönfutóvá tétele nem lehet a kormány érdeke, ezért ezek az emberek már csak abban bíznak, hogy a keddi ülésig módosul az előterjesztés, ha pedig nem, akkor a képviselők nem szavazzák meg ezt a törvénytervezetet – írja az MSZSZ elnöke. „Erre kifejezetten kérjük is azokat a képviselőket, akiknek fontos a jogbiztonság.”

(forrás: MTI)

Tervezzen az őszre Hungary Cardért!

Jelentkezzen most Rodin képzésekre, és mi meglepjük Önt egy Hungary Card Basic – Magyar Turizmus Kártyával, a Hotelinfo Iroda jóvoltából, melyet a rendezvény helyszínén veheti át!

Rendezvénynaptárért kattintson >>>


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.