Nyílt lapokkal játszik a GVH


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A versenyhivatal közzétette a fogyasztói ügyekben alkalmazandó büntetés szempontjait: a bírság alapját az adott reklámkampány költségei adják – írja a Világgazdaság.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) konkrét jogesetekre utalva mutatja be a bírságolás „lépcsőit”, és azt is, hogy nem önkényes megfontolásokból emelkedtek a büntetések. A bírság alapját az adott reklámkampány költségei adják, amelyek manapság nemegyszer több százmilliós tételek.

A kiindulóponthoz képest mérlegelik egyebek közt a tájékoztatás intenzitását, tartalmát, a jogsértés hatását. Súlyosbító körülmény, ha a magatartás bizalmi áruval kapcsolatos, például pénzügyi szolgáltatás, vagy egészségügyi problémákkal küszködő fogyasztóknak szánt termékekre vonatkozik.

A közleménytervezet az elmúlt 15 év tapasztalatain, de még inkább az utóbbi időszak versenytanácsi gyakorlatán alapul. Nem kötelező erejű, de alkalmas a kiszámíthatóság és a jogbiztonság fokozására azáltal, hogy a vállalkozások tudhatják, mi vár rájuk, ha jogsértő módon próbálják megnyerni a fogyasztókat.

Forrás: FigyelőNet


Kapcsolódó cikkek

2024. szeptember 13.

A közvetett adózás rendszere Algériában (3. rész)

Az áfát 1992-ben vezették be, az elsősorban az ipar és a kereskedelem adóztatására fókuszál. Algériában az áfa a szolgáltatásnyújtás helyett az “egyéb műveletekre” vonatkozik, ide tartoznak például az átruházott jogok, a bérbe adott eszközök vagy az elvégzett tanulmányok. Jöjjenek az érdekes részletek!

2024. szeptember 12.

Kedvező hír a gyógyszercégeknek: kevesebb áfát kell fizetniük

Harmadszor sóhajthatnak fel a gyógyszercégek az Európai Bíróság Novo Nordisk ügyében hozott, a teljes iparág által nagyon várt ítéletének köszönhetően. Milliárdokkal csökkenhet visszamenőleg a teljes szektor áfa terhe, hangsúlyozzák a Baker McKenzie ügyvédei, dr. Riszter Gergely és dr. Bodrogi-Szabó Tímea.