Nyugta nélkül adtak romlott élelmiszereket


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Nem adtak nyugtát a NAV ellenőrének egy győri vegyeskereskedésben, ráadásul az árukészlet átvizsgálásakor 1700 kilogramm romlott élelmiszer találtak a Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Igazgatóság munkatársai – tájékoztatott a két szerv legutóbbi, közös ellenőrzéséről a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Győr-Moson-Sopron Megyei Adóigazgatósága.


A közlemény szerint az ellenőrzést a megyei adóigazgatóság egyik revizora kezdeményezte, aki egy vegyeskereskedésben többször nem kapott nyugtát és lejárt szavatosságú termékeket fedezett fel a polcokon.

A NAV ezután értesítette a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Igazgatóságát, majd egy próbavásárlással kezdődő vizsgálat következett.

Kiskönyvtár az áfáról 3. rész: Áfalevonás és áfa-visszaigénylés

Gyakorlati példákon keresztül bemutatjuk az adólevonási jog természetét, szabályait, az adólevonás általános és különös feltételeit, kitérve a speciális termék- és szolgáltatáskörökre. Ismertetjük az adólevonás tárgyi feltételeit, valamint az áfa-visszaigénylés jelenleg hatályos rendszerét.

Rendelje meg most! Ára mindössze 2990 Ft+ 5% áfa

A próbavásárláskor sem adtak bizonylatot a győri boltban. Ezután a helyi Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Hivatal szakemberei átnézték az árukészletet, és kiderült, 141 tételnek lejárt a minőség megőrzési ideje. Volt olyan termék, amelynek fogyaszthatósága már több mint 7 éve lejárt.

Az összesen 1700 kilogramm romlott élelmiszer azonosítása, értékének meghatározása még folyamatban van, a nyugtaadás elmulasztásáért egy millió forintig terjedő bírságot is kiszabhat az adóhatóság.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.