Távirányítóval manipulálták a tachográfot
A NAV pénzügyőrei néhány óra alatt két olyan teherautót is ellenőriztek, amelyekben a sofőrök távirányítóval manipulálták a menetíró készülékek adatait.
Kapcsolódó termékek: Adózási kiadványok, Adó Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A kormány benyújtotta a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvényjavaslatot az Országgyűlésnek és kérte a javaslat sürgős tárgyalását is.
A törvényjavaslat indokolása szerint a tervezet új megközelítésben foglalkozik a helyi személyszállítási közszolgáltatások finanszírozásával, és olyan új finanszírozási modellt rögzít, amely arányosabbá teszi a megyei jogú városok és az egyéb vidéki települések helyi közlekedésének támogatását.
A benyújtott javaslat nevesítetten foglalkozik az iskolabusszal, vagy közösségi busszal végzett személyszállítási szolgáltatásokkal, mint a személyszállítási közszolgáltatások rendszerébe integrálható szolgáltatásokkal, viszont a törvény hatálya nem terjed ki az idegenforgalmi szolgáltatás részeként végzett vízi személyszállítási szolgáltatásra, függetlenül annak menetrend szerinti jellegétől.
A javaslat rögzíti azt is, hogy a személyszállítási közszolgáltatás első sorban menetrend szerinti személyszállítási szolgáltatás keretében látható el, de bizonyos esetekben – például hétvégén, nem csúcsforgalmi időszakban – igényvezérelt, az az igények előzetes rögzítésén alapuló személyszállítási szolgáltatás keretében is ellátható.
Az uniós előírásoknak megfelelően a javaslatban szerepel a személyszállítási közszolgáltatás bevételekkel nem fedezett indokolt költségek számításának és megtérítésének szabályrendszere, továbbá megszünteti a személyszállítási közszolgáltatások korábban hatósági árkörbe tartozását. A közösségi közlekedés díjképzésének új módszere az ellátási felelősök döntési hatáskörébe utalja az díjak és díjszabási feltételek kialakítását, amelyet a közszolgáltatási szerződésben kell rögzíteni.
A munkába járás költségtérítésének törvényi szintű újradefiniálása a közösségi közlekedést igénybe vevő fizetőképes kereslet megerősítését szolgálja. A javaslat szerint a munkáltatók a munkába járáshoz szükséges menetjegy, illetve bérlet árának 86 százalékát lennének kötelesek megtéríteni dolgozóiknak.
A javaslat kitér a sztrájk idején nyújtandó még elégséges szolgáltatásra. Megállapodás híján a közforgalmú közlekedésben a még elégséges szolgáltatás mértéke a munkabeszüntetésben érintett időszakra vetítve vonalanként a helyi és elővárosi személyszállítási közszolgáltatások esetén a megrendelt személyszállítási szolgáltatás mennyiségének 66 százaléka, az országos és a regionális személyszállítási közszolgáltatások esetén a megrendelt személyszállítási szolgáltatás mennyiségének 50 százaléka.
Forrás: T/6044 törvényjavaslat a személyszállítási szolgáltatásokról
A NAV pénzügyőrei néhány óra alatt két olyan teherautót is ellenőriztek, amelyekben a sofőrök távirányítóval manipulálták a menetíró készülékek adatait.
Amikor egy olyan ország áfa-rendszeréről szólunk, amelynek egyik legfontosabb bevételi forrása az idegenforgalom, akkor mindenféleképpen ki kell térni a külföldieknek járó adó-visszatérítés működésére.
Az utóbbi időben jelentősen megváltoztak az ingatlanokkal kapcsolatos áfaszabályok, melyek ismerete nemcsak az építőipari cégeknek, illetve az ingatlant értékesítőknek, hanem az ilyen számlát befogadóknak is kulcsfontosságú. Az Áfa kalauz legfrissebb számában áttekinti az ingatlanokkal kapcsolatos áfa szabályokat.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!